OB Online's debatforum

Velkommen til OB Online's debatforum Log ind | Bliv medlem | Hjælp
i Søg

OB tilknytter sportspsykolog

Seneste indlæg 26-03-2012, 22:40 af MG11. 70 svar.
Side 3 af 5 (71 indlæg)   < Forrige 1 2 3 4 5 Næste >
Sorter indlæg: Forrige Næste
  •  18-11-2011, 16:13 548688 som svar til 548675

Re: OB tilknytter sportspsykolog

Jakob Jensen:

I mange andre sports end lige netop fodbold har man anerkendt, at det mentale er en meget stor del af det at yde sit yderste.

Hvem er det som påstår, at det mentale ikke skulle være en stor del af at yde sit bedste i fodbold? Jeg har ikke set nogen i denne tråd påstå det, og jeg har aldrig før hørt nogen sige noget i den retning. Jeg vil tværtimod påstå, at fokuseringen på det mentale aspekt historisk har været langt højere i fodbold end mange andre sportsgrene.

Man kan derimod indvende, at det mentale aspekt er mere kompliceret end styrketræning og derfor ikke kan optimeres ved at ansætte en akademiker. Især i en holdsport med så mange mennesker, følelser, historier og fortællinger involveret kan der være mange faktorer, som ikke nødvendigvis kan tæmmes og forstås ved traditionelle sportspsykologiske teorier. Ved at ansætte en person med dette ansvarsområde risikerer man, at det virker som en sovepude, idet mange af de allervigtigste mentale faktorer for en fodboldspiller er noget mere og meget andet end hvad den videnskabelige forståelse (og udøvelse) af coaching indeholder.

Hvis vi har fået fat i den helt rigtige person kan det sagtens give et godt udbytte. Men at insistere på, at det mentale kan trænes på samme måde som det fysiske virker en smule naivt. Der er uden tvivl mange eksempler hvor det har virket godt, men jeg kan omvendt komme i tanke om mange fodboldhold igennem historien, som har præsteret på et højt niveau, spillet godt sammen og haft nærmest umenneskelig vindermentalitet og kampgejst uden at have haft en psykolog tilknyttet holdet. Det er meget mere komplekst end som så.

•  18-11-2011, 16:15 548689 som svar til 548654

OBligatorisk:
    Når nu PH har været med til flere møder før sin ansættelse, tror jeg nok godt man kan regne med at det har været et "krav" fra hans side om en sådan ansættelse, taget hans sans for mentalitet og personlighed in mente. Om han så selv har været med i udvægelsesfasen/ansættelsen kan man kun gætte på....

Det er da ikke utænkeligt, men jeg synes godt nok det er et tyndt grundlag, at du konkluderer det nok har været et krav fra hans side :-)

Med tanke på den nye strategi er det trods alt en meget naturlig vej at gå for klubben, og det er jo ikke vildt længe siden, at der blev tilknyttet en til ungdomsafdelingen. Jeg tror personligt det her har været på vej i noget tid og PH ikke som sådan har så meget med det at gøre (men han har da i hvert fald nok ikke talt imod det ). 

•  18-11-2011, 16:37 548692 som svar til 548683

Elvis:
    driflin:
    Elvis:
    SU1978:
    Elvis:

Storfod:
    NU TAGER VI GULDET

Stor fed enigknap, dér!

Fucking hell, hvor er jeg dog modstander af sportspsykologer, BS'er og andre som gennem tale, overlevelsesture og coaching skal gøre at vores hold spiller bedre bold.

Stod det til mig, samlede mig truppen, præsenterede dem hver især for vilkårerne og dernæst stillede spørgsmålet om de havde lyst til at spille for verdens bedste fodboldklub, OB.

Hvis de tøvede eller svarede nej, blev de sendt en tur på reserveholdet med et prisskilt i nakken. Dermed ville man spille med sultne spillere der gider OB og ikke spillere som i bund og grund ikke gider, men som man forsøger at programmere til at gide. Det kan godt være at vi ikke ville spille med store stjerne på banen. Jeg vil også hellere se 11 semi-gode spillere, der gider, kæmpe røven ud af bukserne i 93 minutter og så tabe, istedet for at se nogle overbetalte divaer, i forhold til deres præstation, lalle rund og klø sig i skridtet i 93 minutter.

Ud med alt det ''bløde'' lort og lad dem, der gider, spille fodbold for helvede. Hvad bliver det næste? - Personlige støttepædagoger?

en mand med hang til de gode gamle tider, dengang i 50'erne hvor alting var så simpelt og enkelt på overfladen. Velkommen til den moderne verden. Er glad for, at du INTET har med ledelsen af OB at gøre.

Det er bare et spørgsmål om tid, før der bliver brug for typer som mig, med den drejning det hele har taget.

Hvordan skulle de få brug for typer som dig? 

Det var bare en dum kommentar til en dum kommentar. Jeg og SU1978 kan være uenige i emnet, men ingen grund til at gøre det personligt.

Fair nok Smile 

Homework is like GTA, you have missions but you always do other shit.

Stor respekt for Wessels!
  •  18-11-2011, 22:04 548725 som svar til 548653

Elvis:

Storfod:
    NU TAGER VI GULDET

Stor fed enigknap, dér!

Fucking hell, hvor er jeg dog modstander af sportspsykologer, BS'er og andre som gennem tale, overlevelsesture og coaching skal gøre at vores hold spiller bedre bold.

Stod det til mig, samlede mig truppen, præsenterede dem hver især for vilkårerne og dernæst stillede spørgsmålet om de havde lyst til at spille for verdens bedste fodboldklub, OB.

Hvis de tøvede eller svarede nej, blev de sendt en tur på reserveholdet med et prisskilt i nakken. Dermed ville man spille med sultne spillere der gider OB og ikke spillere som i bund og grund ikke gider, men som man forsøger at programmere til at gide. Det kan godt være at vi ikke ville spille med store stjerne på banen. Jeg vil også hellere se 11 semi-gode spillere, der gider, kæmpe røven ud af bukserne i 93 minutter og så tabe, istedet for at se nogle overbetalte divaer, i forhold til deres præstation, lalle rund og klø sig i skridtet i 93 minutter.

Ud med alt det ''bløde'' lort og lad dem, der gider, spille fodbold for helvede. Hvad bliver det næste? - Personlige støttepædagoger?

Hehe, ja hvorfor ikke bare sende hele holdet på et ophold hos Carl Mar..

Så kan HC passende løber forrest med svinet fremme (he knows the drill) - Med undtagelse af Utaka og Johansson, de skulle sendes en tur (nøgne) op i et æbletræ kl lort - i frostvejr - og synge sangen om Pik & Gud..

Stick out tongue 

Med venlig hilsen
    Nexman

•  19-11-2011, 13:17 548777 som svar til 548632

Det holdt godt nok hårdt før den fes ind på TC og cos lystavle. Han skulle have været ansat senest under Lars Olsen.

Spillere, trænere og fans har lidt under denne dumhed fra ledelsens side, men selvfølgelig glæder jeg mig over, at TC har magtet at indse/lade sig overbevise/blevet tvunget til (PH) at gøre det.

Nu får vi se.

Giv os Per-Mathias Høgmo fra Tromsø. PLEASE

Max 5 udlændinge på banen i Superligaen (pr hold)

Spil kun på Danske Spil

Farvel DD og Mendy

•  19-11-2011, 13:54 548782 som svar til 548725

Nexman:
    Elvis:

Storfod:
    NU TAGER VI GULDET

Stor fed enigknap, dér!

Så kan HC passende løber forrest med svinet fremme (he knows the drill) - Med undtagelse af Utaka og Johansson, de skulle sendes en tur (nøgne) op i et æbletræ kl lort - i frostvejr - og synge sangen om Pik & Gud..

Stick out tongue 

Jeg ved helt ærligt ikke, hvad jeg skal mene om sådan en hjernevrider. Før man konsulterer en psykolog kræver det jo, at man erkender overfor sig selv - og ikke mindst sine omgivelser - at der er noget galt oppe i hovedet på én, og helt ærligt er jeg ikke sikker på, at selvsikre typer som DD, PU eller BM bryder sig om at indrømme den slags.

Men jeg er selvf parat til at give det en chance. Intet må lades uforsøgt.  

Vi er Odense Boldklub
    Danmarks stolthed fra Fyn
    Og de blå-hvide striber
    Er det skønneste syn

Walk on, walk on, with hope in your heart and you´ll never walk alone
  •  19-11-2011, 19:35 548925 som svar til 548782

ScouseForever:
    Nexman:
    Elvis:

Storfod:
    NU TAGER VI GULDET

Stor fed enigknap, dér!

Stick out tongue 

Jeg ved helt ærligt ikke, hvad jeg skal mene om sådan en hjernevrider. Før man konsulterer en psykolog kræver det jo, at man erkender overfor sig selv - og ikke mindst sine omgivelser - at der er noget galt oppe i hovedet på én, og helt ærligt er jeg ikke sikker på, at selvsikre typer som DD, PU eller BM bryder sig om at indrømme den slags.

Men jeg er selvf parat til at give det en chance. Intet må lades uforsøgt.  

I denne tråd står det lysende klart hvorfor det kan være tage lang tid at få ansat en sportspsykolog i en klub. Der er satme mange der misforstår diciplinen. At sige de skal erkende der er noget galt i hovedet før de kan bruge en psykolog, er det som at sige de skal erkende der er noget galt med kroppen før de vil anerkende en fysisk træner. 

Mit profilbillede understreger mit navn. Det er ikke en provokation.
  •  19-11-2011, 20:25 548956 som svar til 548632

Ufatteligt at vi skulle 20 år og en ansættelse af PH om at finde ud af det ...

--

OB - Villa Real 1-0
    OB - Haderslev 2-4

•  20-11-2011, 11:07 549029 som svar til 548632

Det var rart at se, at Carsten Hviid allerede i den første kamp havde fået sat spillerne op mentalt til at yde deres bedste.Big Smile
  •  20-11-2011, 11:17 549034 som svar til 548688

Til Uno Capitano

" fokuseringen på det mentale aspekt historisk har været langt højere i fodbold end mange andre sportsgrene."

Hvor har du det fra? Vil tværtimod mene, at fodbolden på dette punkt er langt efter andre idrætsgrene.

Man kan derimod indvende, at det mentale aspekt er mere kompliceret end styrketræning og derfor ikke kan optimeres ved at ansætte en akademiker.

Øhh hvad mener du med det? Hvorfor er en akademiker dårlig til det? er det ikke netop en akademiker, som kan forstå de komplicerede processer?

Der er uden tvivl mange eksempler hvor det har virket godt, men jeg kan omvendt komme i tanke om mange fodboldhold igennem historien, som har præsteret på et højt niveau, spillet godt sammen og haft nærmest umenneskelig vindermentalitet og kampgejst uden at have haft en psykolog tilknyttet holdet. Det er meget mere komplekst end som så.

Der var jo engang, hvor ingen benyttede sportspsykolog, og lur mig om ikke de hold vandt, som faktisk havde de mentalt stærkeste typer, samt de trænere der også havde flair for det mentale? Det beviser vel blot, at ved at udligne den forskel, kan vi hente nogle procenter.

www.stoltmenydmyg.dk
    Daniel Høegh = Den smukke dræber
  •  20-11-2011, 11:24 549036 som svar til 548683

Elvis:
    driflin:
    Elvis:
    SU1978:
    Elvis:

Storfod:
    NU TAGER VI GULDET

Stor fed enigknap, dér!

en mand med hang til de gode gamle tider, dengang i 50'erne hvor alting var så simpelt og enkelt på overfladen. Velkommen til den moderne verden. Er glad for, at du INTET har med ledelsen af OB at gøre.

Det er bare et spørgsmål om tid, før der bliver brug for typer som mig, med den drejning det hele har taget.

Hvordan skulle de få brug for typer som dig? 

Det var bare en dum kommentar til en dum kommentar. Jeg og SU1978 kan være uenige i emnet, men ingen grund til at gøre det personligt.

Personligt?!  

Hold kæft hvor er jeg træt af mennesker, som ikke kender forskel på vurdering af evner og personlige kommentarer. Jeg mener, at du udviser en dybt forstokket og mangelfuld indsigt og kompetence, i forhold til at forstå mekanismerne på et moderne fodboldhold. Derfor er jeg glad for, at samme synspunkter og mangel på kompetence, ikke er tilfældet hos de personer, der rent faktisk har et ansvar i OB.

Sad du også og tudede hver gang du fik 8 i en opgave i skolen, og mente det udelukkende var fordi, læreren ikke kunne lide dig? Eller accepterede du, at der lå nogle faglige kriterier til grund for karakteren?

Du giver udtryk for det første, men i betragtning af, hvor hårdkogt en attitude du lægger for dagen, når det kommer til fodboldspillere, burde du måske vælge den anden, og så droppe din fornærmethed.

www.stoltmenydmyg.dk
    Daniel Høegh = Den smukke dræber
  •  21-11-2011, 00:39 549165 som svar til 549036

''Personligt,'' er måske for stort et ord at bruge i dette tilfælde.

Du skal selvfølgelig have lov til at mene, at jeg ikke ville egne mig til en afgørende rolle i en fodboldklub. Jeg skal ligeledes have lov til at mene at det er blevet for fint og for ''moderne'', samt at det ikke falder i min smag. Hvis det gør mig til gammeldags, så er jeg gammeldag og har det fint med det. Jeg begriber bare ikke, hvordan man kunne klare sig uden de her psykologer og andet godtfolk tidligere, men ikke kan nu.

Har læst resten af dit indlæg også, men finder det ikke relevant i denne samtale.

•  21-11-2011, 01:13 549170 som svar til 549165

Elvis:

''Personligt,'' er måske for stort et ord at bruge i dette tilfælde.

Du skal selvfølgelig have lov til at mene, at jeg ikke ville egne mig til en afgørende rolle i en fodboldklub. Jeg skal ligeledes have lov til at mene at det er blevet for fint og for ''moderne'', samt at det ikke falder i min smag. Hvis det gør mig til gammeldags, så er jeg gammeldag og har det fint med det. Jeg begriber bare ikke, hvordan man kunne klare sig uden de her psykologer og andet godtfolk tidligere, men ikke kan nu.

Fordi tidligere havde modstanderne ikke optimeret sig med mentaltrænere, det har de nu, derfor er de bedre. Hvis vi vil følge med skal vi også have det.

Du kan jo heller ikke sige at "Hvad skal vi med alle de computere for tiden i min virksomhed? Vi klarede os udemærket uden computere for 40 år siden.."

Man er jo nødt til at optimere når ens konkurrenter gør det... ellers ryger man bagud. Man bliver ikke nødvendigvis dårligere, men når ens konkurrenter bliver bedre er man også nødt til selv at forsøge at blive bedre. 

Homework is like GTA, you have missions but you always do other shit.

Stor respekt for Wessels!
  •  21-11-2011, 08:40 549185 som svar til 549170

driflin:

Fordi tidligere havde modstanderne ikke optimeret sig med mentaltrænere, det har de nu, derfor er de bedre. Hvis vi vil følge med skal vi også have det.

Du kan jo heller ikke sige at "Hvad skal vi med alle de computere for tiden i min virksomhed? Vi klarede os udemærket uden computere for 40 år siden.."

Man er jo nødt til at optimere når ens konkurrenter gør det... ellers ryger man bagud. Man bliver ikke nødvendigvis dårligere, men når ens konkurrenter bliver bedre er man også nødt til selv at forsøge at blive bedre. 

Spot on!

•  21-11-2011, 12:06 549199 som svar til 548632

Ingen tvivl om at PH har været inde over denne her. PH har selv undervist i Mental Coaching og har et kæmpe netværk på området som han her har gjort brug af.

Forfriskende med en mand som kommer udefra og med det samme tager fat i en diagnose af symptomerne på den syge patient. Tror sgu på vi bliver helbredt over det næste halve år.

Yes

HC: http://www.youtube.com/watch?v=9KF0u2L12RU&feature=endscreen&NR=1

eller:

http://www.youtube.com/watch?v=9KF0u2L12RU&feature=endscreen&NR=1

"In Falk we trust"
Side 3 af 5 (71 indlæg)   < Forrige 1 2 3 4 5 Næste >
Vis som RSS news feed i XML