|
|
Konsekvenserne af endnu et tabt vindue.
Seneste indlæg 06-02-2012, 16:51 af Plum. 44 svar.
-
02-02-2012, 02:13 |
-
tåhyler
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
Odense
-
Indlæg 5.854
-
-
|
Re: Konsekvenserne af endnu et tabt vindue.
PeerMHansen:Jeg er bange for at konsekvensen af det mislykkede transfervindue (for det er dét det er) trækker tråde helt frem til sommeren 2013. Jeg tror ikke på at holdet klarer sig godt i foråret. Truppen er ganske enkelt for tynd, og hvis vi klarer os igennem foråret uden skader er det mere held end forstand. Og der kommer til at hvile for stort et pres på de unge spillere. Desuden er det stadig ikke muligt at stille hold med folk på deres foretrukne pladser, uden at skulle benytte sekundære spillere. Så vi får en halvsæson mere hvor HC kan praktisere sin paradedisciplin: Holdopstillinger med spillere på fuldstændigt vilkårlige pladser. I forårssæsonen bliver HC dog nødt til det, da truppen er urimeligt tynd. Så HC's holdopstillinger i foråret vil udelukkende kunne tilskrives PH's manglende evne til at lande nogen af de spillere han har budt på i det seneste transfervindue - når man ser bort fra JC. (Det er da også tankevækkende at vi nu har fire målmænd og to angribere.)
I 2012-2013-sæsonen skal holdet finde hinanden efter der er skaffet omkring 8 nye spillere, hvoraf en stor del af dem (forhåbentligt!!) er aktuelle til startopstillingen. Det vil desværre nok få konsekvenser for resultaterne, da "det nye OB-hold" vel skal bruge det meste af en halvsæson på at spille sig sammen som hold, og finde hinanden som spillere. Og så er spørgsmålet hvor mange point det kommer til at koste hen over efteråret. I værste fald ligger vi i bunden af superligaen igen til næste jul, og kan ikke hente det ind. Poul Hansen udtaler at det er bedre at handle om sommeren. Han kan jo så heller ikke klandres for at sommervinduet 2011 også var en tynd suppe. Den abe sidder på TC's skulder. Men til næste sommer skal der så købes et halvt hold. Det kan ikke være godt for stabiliteten.
Alt i alt kunne jeg godt leve med en fesen forårssæson 2012, hvis man kunne føle sig tryg ved at den næste sæson bliver bedre. Over-rabbinerne på de bonede gulve bliver jo også ved med at snakke om langsigtede planer. Og næste transfervindue må da (om ikke andet) også blive et underholdende galehus med gang i svingdøren. Men jeg er bange for at 2011-2012 bliver en fuser på grund af at der blev handlet for få spillere i de seneste to vinduer (både ind og ud). Og samtidig er jeg bange for at 2012-2013 bliver en fuser på grund af det modsatte problem. Alt for mange nye spillere på holdet på én gang. Jeg tror at klubben kommer til at lide under manglende rettidig omhu fra HC og PH's side. En håndfuld spillere ind/ud pr. vindue må da, alt andet lige, være mere sundt for stabiliteten end udskiftning af halvdelen af truppen hvert tredje år. Jeg ved godt at der kun er fire point op til de spændende placeringer, men hvis vores trup ikke er bedre end dem der ligger over os, er fire point en uoverstigelig hurdle.
Og jeg ved også godt at vi har vundet sølv tre år i træk. Det behøver jeg ikke blive mindet om. Jeg mener bare man skal se fremad, i stedet for at soppe rundt i hvor gode vi har været engang. Det kan vi lade fansene fra vestegnen om.
det er svært at finde noget at være uenig i. det er så sørgeligt
Giv os Per-Mathias Høgmo fra Tromsø. PLEASE Max 5 udlændinge på banen i Superligaen (pr hold) Spil kun på Danske Spil Farvel DD og Mendy
|
|
-
02-02-2012, 02:13 |
-
tåhyler
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
Odense
-
Indlæg 5.854
-
-
|
PeerMHansen:Jeg er bange for at konsekvensen af det mislykkede transfervindue (for det er dét det er) trækker tråde helt frem til sommeren 2013. Jeg tror ikke på at holdet klarer sig godt i foråret. Truppen er ganske enkelt for tynd, og hvis vi klarer os igennem foråret uden skader er det mere held end forstand. Og der kommer til at hvile for stort et pres på de unge spillere. Desuden er det stadig ikke muligt at stille hold med folk på deres foretrukne pladser, uden at skulle benytte sekundære spillere. Så vi får en halvsæson mere hvor HC kan praktisere sin paradedisciplin: Holdopstillinger med spillere på fuldstændigt vilkårlige pladser. I forårssæsonen bliver HC dog nødt til det, da truppen er urimeligt tynd. Så HC's holdopstillinger i foråret vil udelukkende kunne tilskrives PH's manglende evne til at lande nogen af de spillere han har budt på i det seneste transfervindue - når man ser bort fra JC. (Det er da også tankevækkende at vi nu har fire målmænd og to angribere.)
I 2012-2013-sæsonen skal holdet finde hinanden efter der er skaffet omkring 8 nye spillere, hvoraf en stor del af dem (forhåbentligt!!) er aktuelle til startopstillingen. Det vil desværre nok få konsekvenser for resultaterne, da "det nye OB-hold" vel skal bruge det meste af en halvsæson på at spille sig sammen som hold, og finde hinanden som spillere. Og så er spørgsmålet hvor mange point det kommer til at koste hen over efteråret. I værste fald ligger vi i bunden af superligaen igen til næste jul, og kan ikke hente det ind. Poul Hansen udtaler at det er bedre at handle om sommeren. Han kan jo så heller ikke klandres for at sommervinduet 2011 også var en tynd suppe. Den abe sidder på TC's skulder. Men til næste sommer skal der så købes et halvt hold. Det kan ikke være godt for stabiliteten.
Alt i alt kunne jeg godt leve med en fesen forårssæson 2012, hvis man kunne føle sig tryg ved at den næste sæson bliver bedre. Over-rabbinerne på de bonede gulve bliver jo også ved med at snakke om langsigtede planer. Og næste transfervindue må da (om ikke andet) også blive et underholdende galehus med gang i svingdøren. Men jeg er bange for at 2011-2012 bliver en fuser på grund af at der blev handlet for få spillere i de seneste to vinduer (både ind og ud). Og samtidig er jeg bange for at 2012-2013 bliver en fuser på grund af det modsatte problem. Alt for mange nye spillere på holdet på én gang. Jeg tror at klubben kommer til at lide under manglende rettidig omhu fra HC og PH's side. En håndfuld spillere ind/ud pr. vindue må da, alt andet lige, være mere sundt for stabiliteten end udskiftning af halvdelen af truppen hvert tredje år. Jeg ved godt at der kun er fire point op til de spændende placeringer, men hvis vores trup ikke er bedre end dem der ligger over os, er fire point en uoverstigelig hurdle.
Og jeg ved også godt at vi har vundet sølv tre år i træk. Det behøver jeg ikke blive mindet om. Jeg mener bare man skal se fremad, i stedet for at soppe rundt i hvor gode vi har været engang. Det kan vi lade fansene fra vestegnen om.
det er svært at finde noget at være uenig i. det er så sørgeligt
Giv os Per-Mathias Høgmo fra Tromsø. PLEASE Max 5 udlændinge på banen i Superligaen (pr hold) Spil kun på Danske Spil Farvel DD og Mendy
|
|
-
02-02-2012, 08:16 |
-
Bossy
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
-
Indlæg 2.031
-
-
|
PeerMHansen:
Jeg er bange for at konsekvensen af det mislykkede transfervindue (for det er dét det er) trækker tråde helt frem til sommeren 2013.
Jeg tror ikke på at holdet klarer sig godt i foråret. Truppen er ganske enkelt for tynd, og hvis vi klarer os igennem foråret uden skader er det mere held end forstand. Og der kommer til at hvile for stort et pres på de unge spillere.
Desuden er det stadig ikke muligt at stille hold med folk på deres foretrukne pladser, uden at skulle benytte sekundære spillere. Så vi får en halvsæson mere hvor HC kan praktisere sin paradedisciplin: Holdopstillinger med spillere på fuldstændigt vilkårlige pladser.
I forårssæsonen bliver HC dog nødt til det, da truppen er urimeligt tynd. Så HC's holdopstillinger i foråret vil udelukkende kunne tilskrives PH's manglende evne til at lande nogen af de spillere han har budt på i det seneste transfervindue - når man ser bort fra JC. (Det er da også tankevækkende at vi nu har fire målmænd og to angribere.)
I 2012-2013-sæsonen skal holdet finde hinanden efter der er skaffet omkring 8 nye spillere, hvoraf en stor del af dem (forhåbentligt!!) er aktuelle til startopstillingen. Det vil desværre nok få konsekvenser for resultaterne, da "det nye OB-hold" vel skal bruge det meste af en halvsæson på at spille sig sammen som hold, og finde hinanden som spillere. Og så er spørgsmålet hvor mange point det kommer til at koste hen over efteråret. I værste fald ligger vi i bunden af superligaen igen til næste jul, og kan ikke hente det ind.
Poul Hansen udtaler at det er bedre at handle om sommeren. Han kan jo så heller ikke klandres for at sommervinduet 2011 også var en tynd suppe. Den abe sidder på TC's skulder. Men til næste sommer skal der så købes et halvt hold. Det kan ikke være godt for stabiliteten.
Alt i alt kunne jeg godt leve med en fesen forårssæson 2012, hvis man kunne føle sig tryg ved at den næste sæson bliver bedre. Over-rabbinerne på de bonede gulve bliver jo også ved med at snakke om langsigtede planer. Og næste transfervindue må da (om ikke andet) også blive et underholdende galehus med gang i svingdøren.
Men jeg er bange for at 2011-2012 bliver en fuser på grund af at der blev handlet for få spillere i de seneste to vinduer (både ind og ud).
Og samtidig er jeg bange for at 2012-2013 bliver en fuser på grund af det modsatte problem. Alt for mange nye spillere på holdet på én gang.
Jeg tror at klubben kommer til at lide under manglende rettidig omhu fra HC og PH's side. En håndfuld spillere ind/ud pr. vindue må da, alt andet lige, være mere sundt for stabiliteten end udskiftning af halvdelen af truppen hvert tredje år.
Jeg ved godt at der kun er fire point op til de spændende placeringer, men hvis vores trup ikke er bedre end dem der ligger over os, er fire point en uoverstigelig hurdle.

Tc som Ob´s Ronald McDonald..Ja Tak!! Udrensning i toppen af OB Nu!!! 17 mål af Skoubo come on get real tag nu bukserne på PH.! Prøver med Ja-hatten
|
|
-
02-02-2012, 09:25 |
-
zipcode
-
-
-
Medlem siden 19-02-2007
-
-
Indlæg 379
-
-
|
Det værste ved dette vindue er at PH går til pressen og kan forstå at fans'ne er skuffede.
Det gør at HC kan gemme sig bag ved et mislykkes transfervindue, når han smadrer endnu en halvsæson med sin taktiske inkompetence. (No hetz - just dont like him)
Rurik Djemba-Djemba Kadrii Falk UTAKA FALL
|
|
-
02-02-2012, 09:42 |
-
nixcha
-
-
-
Medlem siden 07-07-2009
-
-
Indlæg 3.785
-
-
|
zipcode:Det værste ved dette vindue er at PH går til pressen og kan forstå at fans'ne er skuffede.
Det gør at HC kan gemme sig bag ved et mislykkes transfervindue, når han smadrer endnu en halvsæson med sin taktiske inkompetence. (No hetz - just dont like him)
http://www.bold.dk/nyt/Poul-Hansen-Vigtigt-med-maalmandsposten Ser da også klart hans melding som direkte rettet til fans. Men den tynde trup kan ikke på forhånd undskylde resultater - Clausen har stadigvæk til gode at overbevise. Hvis man skal tage Ja-hatten på, så kunne - og ja, det er meget naivt og positivt - den tynde trup betyde, at det bliver nemmere for Clausen at få folk til at rykke sammen i bussen. Det er også en givet en guldrandet chance til en del spillere i truppen - både dem på udgående kontrakt og til unge talenter - for at bevise sig selv. Meldingen til truppen må jo være, at de er gode nok til at klare målsætningen.
"For fannan dæ er kult, man" Kluden Krew - O'ense Internationals
|
|
-
02-02-2012, 10:20 |
-
A.F.J.
-
-
-
Medlem siden 12-11-2010
-
-
Indlæg 349
-
-
|
zipcode:
Det værste ved dette vindue er at PH går til pressen og kan forstå at fans'ne er skuffede.
Satans. Jeg hader empati.
|
|
-
02-02-2012, 10:23 |
-
Polle
-
-
-
Medlem siden 18-11-2006
-
-
Indlæg 1.941
-
-
|
zipcode:Det værste ved dette vindue er at PH går til pressen og kan forstå at fans'ne er skuffede.
Om HC er manden ved jeg ikke, men med de arbejdsbetingelser han får til at skaffe europæisk bold, så nærmer det sig "justisitmord". Jeg kan dog leve med det, da vi jo nok skal have Erik Larsens gode ven som træner 
Aldrig har det været så spændende om Lyngby vinder næste kamp! Mads Junker = Nej tak!, Han har været tæt på Skoubo.......
|
|
-
02-02-2012, 11:07 |
-
zipcode
-
-
-
Medlem siden 19-02-2007
-
-
Indlæg 379
-
-
|
Polle: zipcode:
Om HC er manden ved jeg ikke, men med de arbejdsbetingelser han får til at skaffe europæisk bold, så nærmer det sig "justisitmord". Jeg kan dog leve med det, da vi jo nok skal have Erik Larsens gode ven som træner 
Justitsmord synes jeg er at overdrive...
Han har haft den , måske, 2. bedste trup i efteråret og fejlet miserabelt og røget ud af pokalen til et 1. divisionshold.
Synes han i den grad har fortjent øksen.
|
|
-
02-02-2012, 11:26 |
-
Polle
-
-
-
Medlem siden 18-11-2006
-
-
Indlæg 1.941
-
-
|
zipcode: Polle: zipcode:
Justitsmord synes jeg er at overdrive...
Han har haft den , måske, 2. bedste trup i efteråret og fejlet miserabelt og røget ud af pokalen til et 1. divisionshold.
Synes han i den grad har fortjent øksen.
Ikke hverken helt enig eller uenig, synes måske både vores træner og vores trup mangler niveau og det her er så ikke et tilfælde hvor minus og minus har givet plus. Vi har mange fine navne i truppen, men der kan ikke drives mere ud af dem (tror jeg) lige meget hvem der bliver træner.
Aldrig har det været så spændende om Lyngby vinder næste kamp! Mads Junker = Nej tak!, Han har været tæt på Skoubo.......
|
|
-
02-02-2012, 11:55 |
-
MPL
-
-
-
Medlem siden 07-12-2006
-
-
Indlæg 393
-
-
|
A.F.J.: zipcode:
Så er der dømt BT/EB! Skær de sidste to linjer væk fra det oprindelig indlæg, og meningen bliver en helt andet :-)
|
|
-
02-02-2012, 14:58 |
-
zipcode
-
-
-
Medlem siden 19-02-2007
-
-
Indlæg 379
-
-
|
MPL: A.F.J.: zipcode:
Så er der dømt BT/EB! Skær de sidste to linjer væk fra det oprindelig indlæg, og meningen bliver en helt andet :-)
LOL ja.. nu var det mit indlæg - men der er en kommende sensationsjournalist i spæd
|
|
-
02-02-2012, 17:21 |
-
Sinus
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
5000 Odense C
-
Indlæg 1.070
-
-
|
http://www.sporten.dk/fodbold/fcn-hul-i-hovedet-ikke-at-satse-paa-cl Det kan altså lade sig gøre, at agere fornuftigt i vinduet. Og det fra en klub der må formodes at have færre midler end OB. Måske det ikke er økonomien den er gal med i klubben. Men kompetancerne fra direktør, nedover sportschef og træner.
Det største problem i OB, hedder Thomas Christensen.
|
|
-
02-02-2012, 18:28 |
-
Agbre
-
-
-
Medlem siden 14-11-2006
-
Odense
-
Indlæg 4.365
-
-
|
Sinus:
Måske, måske ikke. Det er svært at sige noget om. Måske var de bare ikke så kræsne som os. Nu er FCN jo også i en anden situation end os. De kan jo næsten ikke tillade sig at tro eller håbe på, at de nogensinde får en lignende chance for at spille med om CL (og guldet). Lige nu har de måske det bedste hold de nogensinde har haft (og det ved de jo nok godt ikke kan holde så længe) og har brugt muligheden for at hente lidt forstærkninger for at holde deres placering. Men altså hvem er det så de har hentet? De to unge (Pivkovski og Runje) virker da spændende nok, men deres niveau kender vi jo ikke rigtig. Ikke et ondt ord om Rune Pedersen, han er da en glimrende reservemålmand for dem, men det er jo heller ikke noget der får mig til at ryste i bukserne. Ham Joe Sise lyder så også rigtig interessant og er nok tættere på holdet fra start end de to første. Men heller ikke ham har jeg set spille. Og så til sidst en lejeaftale med Lorentzen: jo med vores nuværende problemer ville jeg da ikke have noget imod hvis han kom hertil, men personligt ser jeg ikke det store lys i ham. For en klub som FCN virker det da som rigtige fornuftige handler, men du havde ikke set mig rende rundt med armene i vejret hvis det var os der havde hentet de spillere.
|
|
-
06-02-2012, 16:21 |
-
Andreas86
-
-
-
Medlem siden 01-12-2008
-
-
Indlæg 68
-
-
|
We are losers http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=45257
|
|
-
06-02-2012, 16:51 |
-
Plum
-
-
-
Medlem siden 29-09-2006
-
Frederiksberg
-
Indlæg 17.638
-
-
|
Andreas86:
We are THE losers.... stor forskel ...
Prioriteter i foråret: 1: Sikring af overlevelse. 2: Unge i start11 -> transferfrie og 30+ på bænken. 3: Slutte over BIF (igen)
|
|
Side 3 af 3 (45 indlæg)
3
|
|
|