|
|
Det Uofficielle Odense - Vi sparker fornyet håb til fanscenen…
Seneste indlæg 09-04-2012, 02:53 af Leander. 76 svar.
-
03-02-2012, 14:35 |
-
Odense5000
-
-
-
Medlem siden 01-09-2007
-
Odense
-
Indlæg 429
-
-
|
Re: Det Uofficielle Odense - Vi sparker fornyet håb til fanscenen…
Godt indlæg.
Jeg mener også klubben skal markedsføre blok b meget mere anderledes end den gør nu.
Stop med gratis billetter til blok b, og som der bliver nævnt, åben op for noget studierabat, som kan få nye aktive fans til.
Hvis den gruppe i prøver at samle nu, kan stå for kordineringen, og samtidig med klubben målretter blok b efter den skal fyldes op med folk der vil bidrage til stemningen, så kan det blive rigtig godt.
Det lyder meget spændende med det i vil stå for, håber bare klubben vil hjælpe jer, så der ikke bliver for lang afstand mellem jer, og andre folk som også gerne vil yde.
Jeg høre nok til den gruppe som synger med fordi jeg bliver revet med af jeres kordinering og gejst.
Men nogen gange er der optaget af folk der bare står og glor oppe omkring jer, og så er der for meget afstand til, at i smitter af på os andre.
Så vi skal have tømt området for folk der ikke yder, og der har klubben også et ansvar. I har taget et ansvar nu, og glæder mig til at følge det, og støtte op omkring den stemning i bidrager med..
|
|
-
03-02-2012, 14:42 |
-
Prins Henrik
-
-
-
Medlem siden 08-02-2011
-
Nyborgvej - 5000
-
Indlæg 625
-
-
|
MG11: Prins Henrik: MG11: Prins Henrik:Ville det ikke være en mulighed, at halvdelen af FS blev til en stemningstribune (som eksempel tænker jeg på Sektion 12 i Parken)? og så den anden halvdel blev for dem som gerne ønsker stemning, men ikke på et vildt højt niveau (her tænker jeg på Nedre C i Parken)? Jeg synes det er lidt for meget drømmetænkning, at vi kan få en hel FS, som er en aktiv stemningstribune..
Nu er der ikke langt fra drømme til virkelighed i denne situation. Her er et eksempel fra Vejle på udebane, som har de perfekte forhold for en medlevende og festlig stemning (sædefrit): http://www.youtube.com/watch?v=IAY3jY3O9IM&feature=channel_video_title Hvis man kan samle så mange aktive folk til en kamp i Vejle, så bør det også kunne lade sig gøre. Når endelig vi har rigelige sporstlig succes, så kan vi sagtens få fynboerne op af stolen - det er ikke drømme, det er virkelighed. Og derfor ved vi, hvad der skal til. Stiften mangler de sidste tiltag, for at vi kan opnå en hel stemningstribune. Villareal og mod Pana http://www.youtube.com/watch?v=Z-n063RntUM http://www.youtube.com/watch?v=1a9t7v1BP-s&feature=related Folk troede ikke deres øjne, og vi troede ikke det umulige. Med god vilje og et målrettet arbejde, kan vi sammen skabe og ikke begrænse os. Det kræver, at vi har de rette fysiske rammer til det, før vi kan gå hele vejen.
Udebane kampe er en ting, hjemmebane kampe er en helt anden ting. Og mod Villa og Pana er hypet omkring kampen meget større, end den er mod vores sædvanlige modstandere.. Jeg håber ikke du får den opfattelse, at jeg bare vil skyde dine argumenter ned - Jeg synes simpelthen bare, at den gruppe af personer som ønsker en mere aktiv stemning får 'ødelagt' mulighederne, ved at FS er en tribune for alle efterhånden. Derfor synes jeg det kunne være en god ide hvis FS blev inddelt. Så familier, fans, ældre som ønsker at være en del af en god stemning, men samtidigt ikke vil frygte for at blive forbrændt af et romerlys, får en side Mens os andre får en anden side. For mig er det stadig utopi at forvente, at vi om nogle år vil have en hel FS som viser samme aktivitet som mod Villarreal - mod en modstander som FCM
Jeg kan godt se hvor du vil hen, men der er jo i forvejen en slags opdeling mellem den aktive kerne og det roligere segment ? Så hvordan skulle det se ud, skulle den ende side af stiften indhegnes eller hvad ? Jeg synes dog, at det er uambitiøst, med en klub som OB. Skal vi figurere i toppen af dansk fodbold, burde det også kunne spejle sig på lægterne. Kigger vi mod nord - Aalborg, finder vi en sædefri stemningstribune, vi ser det i FCM og delvist i Silkeborg. Mod øst I Brøndby sågar og det fungere da ? Det er mere naturligt, hvis tribunen fordeler sig mellem aktive og et roligere segment. Men at alle bidrager på sin måde. Det er ikke alle der bidrager på stiften, det er det vi skal væk fra. Du ser ikke en opdeling på den måde i de større klubber - kun klubber som FCN og Horsens, hvor de ikke har en større fanbase. Men der skal tiltag til og der skal arbejdes målrettet både klub og fans.
Forskellen mener jeg skal ses i størrelsen af tribunen. I Aab, FCM og
Silkeborg (som du nævner) er deres fantribune meget mindre end vores
er. Det er for mig at se dér problemet ligger. Tribunen er for stor til
at vi kan tiltrække nok aktive fans. FCK er jo (må vi nok desværre
indrømme) en større klub end os, og har flere fans. De har jo også
problemer med at fylde en hel tribune, og har taget konsekvensen. Nedre C
(deres gamle fantribune) udviklede sig til en mindre aktiv tribune, og
de aktive fik derfor en ny placering. Sigøjnerne vil jeg slet ikke komme ind på. Mentaliteten er desværre bare en helt anden derude, end den er andre steder i Danmark Men jeg kan stadig ikke se nogle modargumenter til, at FS kunne opdeles. Lidt på samme måde som Sektion 12 er det i Parken?
|
|
-
03-02-2012, 15:02 |
-
MG11
-
-
-
Medlem siden 31-01-2008
-
-
Indlæg 889
-
-
|
Prins Henrik:[ Forskellen mener jeg skal ses i størrelsen af tribunen. I Aab, FCM og
de aktive fik derfor en ny placering. Sigøjnerne vil jeg slet ikke komme ind på. Mentaliteten er desværre bare en helt anden derude, end den er andre steder i Danmark Men jeg kan stadig ikke se nogle modargumenter til, at FS kunne opdeles. Lidt på samme måde som Sektion 12 er det i Parken?
I de respektive klubber, er byerne og regionen hvor opbakningen hersker også væsentligt mindre. På Fyn er vi omkring de 500.000 indbyggere, vi har ingen større rivaler i området. Der er sket løbene afvikling af rivaliseringen og den nye generation, vil bliver opdraget som OB`er. Potentialet kan forløses. Men det kræver en helhjertet indsats fra alle parter. Klubben skal pleje sine fans noget bedre, der skal være bedre muligheder for transport fra nær og fjern og det skal være økonomisk attraktivt for unge og studerende. Ligeledes skal der promoveres med en fynsk identitet, en fynsk stolthed og vi skal kunne mærke klubkulturen under huden. På den måde skaber man også de rette vækstbetingelser for fanscenen og stemningskulturen. FCK kan ikke sammenlignes med OB og fanscenen her. Fordi tilskuergrundlaget er et helt andet og 70 % af deres tilhængere er medløbere. Modargumentet er, at vi får svære ved at kordinere både stemning samt tifo. Capotårnet skal flyttes, og højtaleranlægget bliver overflødigt. Det vil på længere sigt også betyde, at kampe som de helt store - der vil vi ikke kunne få hele tribunen med som vi har set det. Fordi så er kulturen visuelt delt op mellem os og dem på den anden side. Du har endnu ikke givet svar på, hvordan det vil se ud. Vil du have en indhegning mellem de passive og aktive ?
Engagement, passion og loyalitet! DUO - sammen er vi stærkest!
|
|
-
03-02-2012, 15:17 |
-
Prins Henrik
-
-
-
Medlem siden 08-02-2011
-
Nyborgvej - 5000
-
Indlæg 625
-
-
|
MG11: Prins Henrik:[ Forskellen mener jeg skal ses i størrelsen af tribunen. I Aab, FCM og
I de respektive klubber, er byerne og regionen hvor opbakningen hersker også væsentligt mindre. På Fyn er vi omkring de 500.000 indbyggere, vi har ingen større rivaler i området. Der er sket løbene afvikling af rivaliseringen og den nye generation, vil bliver opdraget som OB`er. Potentialet kan forløses. Men det kræver en helhjertet indsats fra alle parter. Klubben skal pleje sine fans noget bedre, der skal være bedre muligheder for transport fra nær og fjern og det skal være økonomisk attraktivt for unge og studerende. Ligeledes skal der promoveres med en fynsk identitet, en fynsk stolthed og vi skal kunne mærke klubkulturen under huden. På den måde skaber man også de rette vækstbetingelser for fanscenen og stemningskulturen. FCK kan ikke sammenlignes med OB og fanscenen her. Fordi tilskuergrundlaget er et helt andet og 70 % af deres tilhængere er medløbere. Modargumentet er, at vi får svære ved at kordinere både stemning samt tifo. Capotårnet skal flyttes, og højtaleranlægget bliver overflødigt. Det vil på længere sigt også betyde, at kampe som de helt store - der vil vi ikke kunne få hele tribunen med som vi har set det. Fordi så er kulturen visuelt delt op mellem os og dem på den anden side. Du har endnu ikke givet svar på, hvordan det vil se ud. Vil du have en indhegning mellem de passive og aktive ?
Hvorfor skulle det hjælpe på stemningen, at der kom en masse fans fra udkanterne af Fyn? De fans som kom ville jo egenligt ligeså godt kunne udvikle sig til "ikke-aktive" fans (som der jo er rigeligt af på FS)
Jeg kan ikke forstå hvorfor du mener at OB og FCK ikke kan sammenlignes. At de måske har mange medløbere kan jeg godt se logikken i, men er de stadig medløbere når de har været fans i de sidste 5 sæsoner (perioden FCK har haft succes)?
Jeg kan godt se at der ville blive nogle praktiske ting som kunne komme i vejen ved at flytte den aktive del til den ene ende af tribunen. Det er vel op til klubben. Højtaleranlægget bruges vel praktisk taget næsten aldrig alligevel. En opdeling kunne være at en stribe sæder blev dækket, så der kom en naturlig opdeling. på den måde ville tifoer som fyldte hele FS heller ikke være et problem. Jeg tænker jo ikke på et stort hegn med piktråd i toppen... Men jeg kommer jo kun med ideer til jer. Har bare gået og tænkt over det i de sidste par sæsoner
|
|
-
03-02-2012, 16:02 |
-
MG11
-
-
-
Medlem siden 31-01-2008
-
-
Indlæg 889
-
-
|
Prins Henrik: MG11: Prins Henrik:[ Forskellen mener jeg skal ses i størrelsen af tribunen. I Aab, FCM og
Hvorfor skulle det hjælpe på stemningen, at der kom en masse fans fra udkanterne af Fyn? De fans som kom ville jo egenligt ligeså godt kunne udvikle sig til "ikke-aktive" fans (som der jo er rigeligt af på FS)
Jeg kan ikke forstå hvorfor du mener at OB og FCK ikke kan sammenlignes. At de måske har mange medløbere kan jeg godt se logikken i, men er de stadig medløbere når de har været fans i de sidste 5 sæsoner (perioden FCK har haft succes)?
Jeg kan godt se at der ville blive nogle praktiske ting som kunne komme i vejen ved at flytte den aktive del til den ene ende af tribunen. Det er vel op til klubben. Højtaleranlægget bruges vel praktisk taget næsten aldrig alligevel. En opdeling kunne være at en stribe sæder blev dækket, så der kom en naturlig opdeling. på den måde ville tifoer som fyldte hele FS heller ikke være et problem. Jeg tænker jo ikke på et stort hegn med piktråd i toppen... Men jeg kommer jo kun med ideer til jer. Har bare gået og tænkt over det i de sidste par sæsoner
Hvis man skal starte fra bunden, skal man jo først have lægterne fyldt. Derefter skaber vi kulturen. Og det er os der skal opdrive den kultur, være forbilledet for en stemningskultur der er i fremgang. Være den aktive prototype. Der er mange der starter sådan, kommer udefra og lader sig rive med og vigtigst af alt, gentager oplevelsen og man begynder måske endda at engagere sig. Sådan startede det selv for mig personligt, så hvorfor skulle det være anderledes fra andre ? En medløber er vel en der holder med sin klub grundet succes, og har valgt sin klub og møder op på det grundlag. Så derfor er det svært at vurdere deres fanscene når de ikke kender til modgang. Men deres forhold er lidt anderledes, de har i forvejen en opdelt tribune, hvor deres ultras står. På stiften kan vi ikke bare opdele tribunen på samme måde, der vil altid være passive fans så længe de kan sidde ned. Det er som hovedregel det eneste middel vi har mod inaktivitet. Med højtalersystemet kunne man jo gøre brug af opråb, opfordrer og appellere til at man deltager aktivt. Det er vel en direkte envejskommunikation at gøre det på. Måske kunne det have en effekt? Men for lige at slå det fast, så er der stadig en naturlig opdeling. Det eneste er, at den ikke befinder sig ude i siderne. Jamen helt 100, synes det er fedt, at der er flere der interessere sig for emnet. Det er kun positivt!
|
|
-
06-02-2012, 13:07 |
-
Prins Henrik
-
-
-
Medlem siden 08-02-2011
-
Nyborgvej - 5000
-
Indlæg 625
-
-
|
Har læst på fankometeens facebook, at der skal komme nye tiltag til forårets kampe (har hørt rygter, at det handler om sæderne?)
Kan der løftes lidt af sløret for, hvilke nye tiltag der kommer til foråret?
|
|
-
06-02-2012, 14:01 |
-
B(ob)
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
5000 ODC
-
Indlæg 8.120
-
-
|
Prins Henrik:Har læst på fankometeens facebook, at der skal komme nye tiltag til forårets kampe (har hørt rygter, at det handler om sæderne?)
Der er ikke foreløbig tale om sæderne. Men følg med på http://obfans.dk/ og hold 14/4 fri i kalenderen...
|
|
-
06-02-2012, 14:18 |
-
mckellberg
-
-
-
Medlem siden 14-03-2007
-
Copenhagen
-
Indlæg 1.304
-
-
|
B(ob): Prins Henrik:Har læst på fankometeens facebook, at der skal komme nye tiltag til forårets kampe (har hørt rygter, at det handler om sæderne?)
Der er ikke foreløbig tale om sæderne. Men følg med på http://obfans.dk/ og hold 14/4 fri i kalenderen...
obfans.dk har da ikke været oppe i uendelige tider!?
Vildere Odense, vildere!
|
|
-
06-02-2012, 14:53 |
-
MG11
-
-
-
Medlem siden 31-01-2008
-
-
Indlæg 889
-
-
|
Nu skal vi passe på med at sætte tid og dato på. Men inden sæsonopstart er den online!
|
|
-
06-02-2012, 15:03 |
-
Prins Henrik
-
-
-
Medlem siden 08-02-2011
-
Nyborgvej - 5000
-
Indlæg 625
-
-
|
B(ob): Prins Henrik:Har læst på fankometeens facebook, at der skal komme nye tiltag til forårets kampe (har hørt rygter, at det handler om sæderne?)
Hvad skal der ske 14/4?Ingen hjemmekamp?
Har sq en reunion med min gamle folkeskole klasse den dag
|
|
-
09-03-2012, 17:39 |
|
|
Et håb er erstattet med usikkerhed og bekymring!?
Det Uofficielle Odense tager stærkt og konsekvent afstand fra en kollektiv afstraffelse, som er i færd med at træde i kraft i form af registrering af samtlige fans. Justitsministeren har krævet handling efter weekendens optøjer mellem AAB - FCK. Således er Brøndby, AAB, AGF og OB pludseligt blevet "solidariske". Så klubberne hopper lige med på vognen. Uanet om det overhovedet virker. Det har netop vist sig at dette register ikke forebygger, men skaber splid, misforståelser og en større modpol fans og klub imellem.
Nu siger vi stop!
– skal vi virkelig stå til regnskab for andres hærgen og uroligheder?
Hvordan kan der sidde folk, med så lidt forståelse og situationsfornemmelse i klubben? Hvordan kan man være interesseret i noget, som man for år tilbage var modstander af. Det skabte selv latter blandt Tue Kempf, da dette register blev et samtaleemne. Hvorfor denne radikale drejning?
Vi har sådan glædet os til sæsonopstart og det nært forestående 125 års jubilæum. Men hvordan kan vi rykke tættere sammen som klub, når dette sorte kapitel overskygger den gode klubånd?
Det her vil skabe en stigende usikkerhed omkring både fejring af jubilæet og opbakningen på lægterne. Med mistillid, diktering og diskriminering har meget få opnået noget. Men gennem dialog, forståelse og respekt har man før vundet stort!
Problemerne er ikke bare så firkantet og enkle, at de forsvinder gennem restriktioner som vi ser det i FCK. Problemerne vil altid opstå, hvis de ikke bliver mødt med forståelse og en forsvarlig håndtering. I det mindste kunne man nuancere problemstillingen via en ekspert med forstand på området. En ekspert i stemnings- og fankultur. Eller udarbejde noget konstruktivt gennem dialogen med sine fans. I vores broderland Norge forlyder det endda, at man har skærpet sikkerheden gennem dialog og kontrol ved brugen af pyroteknik. Hvorfor ikke suge noget konstruktivt til sig, hvis det er pyroteknik der er problemet?
Vi håber på en dialog, ikke mindst at alle parter genfinder gnisten og glæden igen!
På vegne af:
Det Uofficelle Odense!
|
|
-
09-03-2012, 17:51 |
-
obnr1
-
-
-
Medlem siden 30-04-2007
-
-
Indlæg 60
-
-
|
Mistillid, diktering og diskriminering.......hold kæft en gang lort og lukke ud, i skaber jer jo som en flok kællinger, har i virkelig ikke større problemer, forkælede møgunger.
Tag jer dog sammen og så støt holdet i stedet for.
OBnr1
|
|
-
09-03-2012, 17:54 |
-
Leander
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
MDCCCLXXXVII
-
Indlæg 10.061
-
-
|
obnr1:Mistillid, diktering og diskriminering.......hold kæft en gang lort og lukke ud, i skaber jer jo som en flok kællinger, har i virkelig ikke større problemer, forkælede møgunger.
Luk nu røven hvis du ikke har noget fornuftigt at byde ind med!!
Stolthed - Kærlighed - Loyalitet! ---------------------o--------------------- DUO - Sammen er vi stærkest.
|
|
-
09-03-2012, 17:56 |
-
A.F.J.
-
-
-
Medlem siden 12-11-2010
-
-
Indlæg 349
-
-
|
obnr1:
Mistillid, diktering og diskriminering.......hold kæft en gang lort og lukke ud, i skaber jer jo som en flok kællinger, har i virkelig ikke større problemer, forkælede møgunger.
Når man snakker om lort så lugter der tit - og lugten kommer fra dig i det her tilfælde...
|
|
-
09-03-2012, 17:57 |
-
Blok (O)B
-
-
-
Medlem siden 24-01-2011
-
Odense
-
Indlæg 106
-
-
|
obnr1:Mistillid, diktering og diskriminering.......hold kæft en gang lort og lukke ud, i skaber jer jo som en flok kællinger, har i virkelig ikke større problemer, forkælede møgunger.
Super godt indlæg. Meget sagligt, og ekstremt velargumenteret! Kan ikke se hvordan nogen kan have en anden mening end dig nu. Jeg er i hvert fald overbevist efter dette fantastiske indlæg!
Mvh. Jakob!
|
|
Side 4 af 6 (77 indlæg)
... 4
|
|
|