OB Online's debatforum

Velkommen til OB Online's debatforum Log ind | Bliv medlem | Hjælp
i Søg

OB tilknytter sportspsykolog

Seneste indlæg 26-03-2012, 22:40 af MG11. 70 svar.
Side 4 af 5 (71 indlæg)   < Forrige 1 2 3 4 5 Næste >
Sorter indlæg: Forrige Næste
  •  21-11-2011, 15:01 549219 som svar til 549185

Re: OB tilknytter sportspsykolog

Depeche:
    driflin:

Fordi tidligere havde modstanderne ikke optimeret sig med mentaltrænere, det har de nu, derfor er de bedre. Hvis vi vil følge med skal vi også have det.

Du kan jo heller ikke sige at "Hvad skal vi med alle de computere for tiden i min virksomhed? Vi klarede os udemærket uden computere for 40 år siden.."

Man er jo nødt til at optimere når ens konkurrenter gør det... ellers ryger man bagud. Man bliver ikke nødvendigvis dårligere, men når ens konkurrenter bliver bedre er man også nødt til selv at forsøge at blive bedre. 

Spot on!

Se det er da et argument som selv jeg forstår.

Så er du nu jeg bliver helt vildt på tværs og tænker, hvis vi skal overhale vores konkurrrenter, gør vi så det ved at gå i deres fodspor og gøre det som de har gjort over en årrække? Burde vi ikke være mere innovatiove og tage det et skridt længere og dermed få en fordel overfor dem, fremfor at stræbe efter at blive ligeså god?

•  21-11-2011, 15:14 549222 som svar til 549219

Elvis:
    Depeche:
    driflin:

Fordi tidligere havde modstanderne ikke optimeret sig med mentaltrænere, det har de nu, derfor er de bedre. Hvis vi vil følge med skal vi også have det.

Du kan jo heller ikke sige at "Hvad skal vi med alle de computere for tiden i min virksomhed? Vi klarede os udemærket uden computere for 40 år siden.."

Man er jo nødt til at optimere når ens konkurrenter gør det... ellers ryger man bagud. Man bliver ikke nødvendigvis dårligere, men når ens konkurrenter bliver bedre er man også nødt til selv at forsøge at blive bedre. 

Spot on!

Så er du nu jeg bliver helt vildt på tværs og tænker, hvis vi skal overhale vores konkurrrenter, gør vi så det ved at gå i deres fodspor og gøre det som de har gjort over en årrække? Burde vi ikke være mere innovatiove og tage det et skridt længere og dermed få en fordel overfor dem, fremfor at stræbe efter at blive ligeså god?

Den fordel hedder kontinuitet!

OB, HC og teamet omkring er på rette spor. Det ligger helt fast. Økonomien er bemærkelsesværdig god, og OB er faktisk et rigtig godt brand. Nu handler det om det lange seje træk. Og om små 12 mdr. har vi det OB hold + stab, som vi alle så gerne vil se - og føle.

Odense skal stå bag projektet, det er her, at vi fans, skal gøre op med tidligere tiders mentalitet, tage skeen i den anden hånd - OG BAKKE OP! Det er vor pligt, at være med til at overkomme de små "bump" på vejen. Noget unikt venter os, men det kræver altså en jernvilje og fanatisk opbakning - især af de trofaste fans. Medløberne skal nok fylde de sidste tomme pladser.

Vi er Odense

Svinet 

Rygtesmeden fra Aalborg
  •  21-11-2011, 15:17 549223 som svar til 549219

Elvis:
    Depeche:
    driflin:

Spot on!

Jo, det burde man. Problemet er jo at det ikke bare er ligetil at være innovativ. Det kræver jo at man får den gode idé først. Men det er bedre blot at følge med sine konkurrenter end slet intet at gøre. Men selvfølgelig, hvis vi kunne komme et skridt foran dem på en eller anden måde ville det da være fantastisk Smile 

Homework is like GTA, you have missions but you always do other shit.

Stor respekt for Wessels!
  •  22-11-2011, 20:45 549415 som svar til 548632

http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=43867
    www.stoltmenydmyg.dk

Daniel Høegh - fremtidens anfører i OB: http://tv2sport.dk/daniel-hoegh-vi-kan-ikke-grave-os-ned
  •  22-11-2011, 20:52 549416 som svar til 548632

Utroligt ledelsen ikke har set det før, godt Poul kommer ind der!! 

Men arbejde han også i Agf?  

"Never change a loosing team" Seems to be what HC thinks.

•  22-11-2011, 22:37 549428 som svar til 549416

Odense Bk:

Så du tror seriøst at Poul Hansen ansætter en dagen efter at han er offentliggjort (ikke tiltrådt) som sportsdirektør?

Det er lige kommet på plads med en forespørgsel og bare skriv under og så bom bang så kan det offentligøres... næppe ..

Prioriteter i foråret:
    1: Sikring af overlevelse.
    2: Unge i start11 -> transferfrie og 30+ på bænken.
    3: Slutte over BIF (igen)
  •  22-11-2011, 23:01 549431 som svar til 549428

Plum:
    Odense Bk:

Så du tror seriøst at Poul Hansen ansætter en dagen efter at han er offentliggjort (ikke tiltrådt) som sportsdirektør?

Det er lige kommet på plads med en forespørgsel og bare skriv under og så bom bang så kan det offentligøres... næppe ..

Derudover så har klubben nu i ½-1 år haft en sportpsykolog tilknyttet ungdomsholdene. Jeg tror mere det er et spørgsmål om at man har ventet på at den rigtige dukkede op

•  22-11-2011, 23:18 549432 som svar til 548632

Det har taget for lang tid... Det kan ikke tage så lang tid, nu er det jo ikke en angriber til 15 mio, men en sportspsykolog, det burde bare ikke tage så lang tid. 

"Never change a loosing team" Seems to be what HC thinks.

•  23-11-2011, 01:00 549436 som svar til 549432

Odense Bk:

Det har taget for lang tid... Det kan ikke tage så lang tid, nu er det jo ikke en angriber til 15 mio, men en sportspsykolog, det burde bare ikke tage så lang tid. 

Jeg er sikker på at Poul Hansen har forlangt det selvfølgelige fra den allerførste samtale og da var det at det begyndte at fise så meget ind på lystavlen at TC sagde de arbejdede på at finde en. Igen: på det første møde med fans og de tre nye lagde de afstand fra en sådan men uden at udelukke ja, men de tre havde tydeliugvis ikke fattet hvad sådan en var en for karl og hvor ekstremt OB har manglet en sådan i en del år.

Bemærk at PH kommer til at sige at valget også har noget med resourcer at gøre. Det betyder at PH kun kunne få hvad TC ville betale for og det blev altså AGFs psykolog på delebasis. Ingen tvivl om at PH gerne havde set en der var der mere.

Giv os Per-Mathias Høgmo fra Tromsø. PLEASE

Max 5 udlændinge på banen i Superligaen (pr hold)

Spil kun på Danske Spil

Farvel DD og Mendy

•  04-02-2012, 11:22 563457 som svar til 548632

Nu er Carsten hvid ved at være godt inde omkring truppen, men er han med i Portugal? jeg savner lidt mere information, artikler om hans måde at arbejde på, tager alle spillere godt imod ham. Der har slet ikke været nogen som helst information om hans arbejdsmetoder m.m. på hjemmesiden. Savner lidt information.
  •  05-02-2012, 01:24 563489 som svar til 563457

faurskovspiller:
    Nu er Carsten hvid ved at være godt inde omkring truppen, men er han med i Portugal? jeg savner lidt mere information, artikler om hans måde at arbejde på, tager alle spillere godt imod ham. Der har slet ikke været nogen som helst information om hans arbejdsmetoder m.m. på hjemmesiden. Savner lidt information.

Han er vist kun på deltid.. Og er mere inde omkring AGF's hold såvidt jeg har forstået.. Så mon ikke han sidder i Århus og drikker Ceres sammen med gutterne.. !?

Smile

Enig, jeg savner også info omkring det han står for..

Med venlig hilsen
    Nexman

•  05-02-2012, 10:59 563494 som svar til 563489

Nexman:

faurskovspiller:

Han er vist kun på deltid.. Og er mere inde omkring AGF's hold såvidt jeg har forstået.. Så mon ikke han sidder i Århus og drikker Ceres sammen med gutterne.. !?

Smile

Enig, jeg savner også info omkring det han står for..

Giv os Per-Mathias Høgmo fra Tromsø. PLEASE

Max 5 udlændinge på banen i Superligaen (pr hold)

Spil kun på Danske Spil

Farvel DD og Mendy

•  06-02-2012, 08:30 563694 som svar til 563494

just a thought, her ovenpå træningsturneringen: .kunne OB ikke overveje at hyre en ganske almindelig psykolog som kunne hjælpe TC og den øvrige ledelse med at lære at erkende deres fejl vedr. HC så vi kan komme videre...
    Tc som Ob´s Ronald McDonald..Ja Tak!!
    Udrensning i toppen af OB Nu!!!
    17 mål af Skoubo come on get real
    tag nu bukserne på PH.!
    Prøver med Ja-hatten
  •  06-02-2012, 08:58 563701 som svar til 563694

Bossy:
    just a thought, her ovenpå træningsturneringen: .kunne OB ikke overveje at hyre en ganske almindelig psykolog som kunne hjælpe TC og den øvrige ledelse med at lære at erkende deres fejl vedr. HC så vi kan komme videre...

YesYesYes

Jeg GLÆDER mig til at HHA og AJ ikke længere er en del af truppen, så der kan blive mulighed for seværdig bold igen. Desværre varer det helt til udløbet af HHAs kontrakt i 2013. Held og lykke PH
  •  06-02-2012, 17:50 563760 som svar til 548632

Jeg har skrevet til Asger Thorning, og foreslået at Wamsler eller en af hans kolleger laver et interview med hjernevrideren. Lad os se om det bærer frugt.Smile
    "L'shanah haba'ah b'Yerushalayim"
    Kluden Krew - O'ense Internationals
Side 4 af 5 (71 indlæg)   < Forrige 1 2 3 4 5 Næste >
Vis som RSS news feed i XML