OB Online's debatforum

Velkommen til OB Online's debatforum Log ind | Bliv medlem | Hjælp
i Søg

Transfertråden, ønsker og muligheder for sommervinduet 2012

Seneste indlæg 4 timer, 17 minutter siden af Schrøder. 297 svar.
Side 1 af 20 (298 indlæg)   1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »
Sorter indlæg: Forrige Næste
  •  02-02-2012, 21:37 563233

Transfertråden, ønsker og muligheder for sommervinduet 2012

Ja jeg ved godt at det er meget tidligt men PH har jo meddelt at man er et halvt år foran og så kan vi vel også være det. Der er jo et skyggehold på 50 mulige spillere derude.

Med vores nuværende placering er det formentligt svært at begynde og tegne kontrakter med andet end transferfrie spillere i længere tid end foråret hvis det er spillere der skal kunne forstærke os.

Ligeledes er det formentlig svært at tegne kontrakter med spillere der er transferfrie til sommer selvom de har ret til at tale med andre klubber. Dog er det jo muligt og herhjemme er der enkelte der kunne være interessante:

Martin Vingaard fra FCK, Mendy og DD fra OB, Martin Albrechtsen, Jonas Borring og Salami fra FCM , Martin Ørnskov fra SIF, Anders Østli fra SDR, Jakob Ahlman Nielsen fra AAB.

Ser frem til andre gode forslag, ønsker og muligheder ..

Prioriteter i foråret:
    1: Sikring af overlevelse.
    2: Unge i start11 -> transferfrie og 30+ på bænken.
    3: Slutte over BIF (igen)
  •  02-02-2012, 23:14 563335 som svar til 563233

Re: Transfertråden, ønsker og muligheder for sommervinduet 2012

Ung angriber som vil gå på ”pension” (vist mere et påskud for at komme væk) ! - Anicet Andrianantenaina http://en.wikipedia.org/wiki/Anicet_Andrianantenaina

Offensiv midt - Iannis Alin Zicu http://en.wikipedia.org/wiki/Ianis_Zicu

•  02-02-2012, 23:25 563337 som svar til 563233

Bare en angriber. Så skal jeg næppe klage! To, så er den ekstra god! 
  •  02-02-2012, 23:26 563338 som svar til 563233

Wanderson - ham må der være råd til til sommer...
    www.stoltmenydmyg.dk

Daniel Høegh - fremtidens anfører i OB: http://tv2sport.dk/daniel-hoegh-vi-kan-ikke-grave-os-ned
  •  02-02-2012, 23:28 563339 som svar til 563233

Plum:

Ja jeg ved godt at det er meget tidligt men PH har jo meddelt at man er et halvt år foran og så kan vi vel også være det. Der er jo et skyggehold på 50 mulige spillere derude.

Med vores nuværende placering er det formentligt svært at begynde og tegne kontrakter med andet end transferfrie spillere i længere tid end foråret hvis det er spillere der skal kunne forstærke os.

Ligeledes er det formentlig svært at tegne kontrakter med spillere der er transferfrie til sommer selvom de har ret til at tale med andre klubber. Dog er det jo muligt og herhjemme er der enkelte der kunne være interessante:

Martin Vingaard fra FCK, Mendy og DD fra OB, Martin Albrechtsen, Jonas Borring og Salami fra FCM , Martin Ørnskov fra SIF, Anders Østli fra SDR, Jakob Ahlman Nielsen fra AAB.

Ser frem til andre gode forslag, ønsker og muligheder ..

Våge Nielsen, Viktor Elm, Mads Junker.
  •  03-02-2012, 07:52 563350 som svar til 563233

Mine ønsker:

2 x Venstre back

1 central midtbane

2 x kvalitets angribere

Forlængelse med DD og CS

Ny træner

Danmarks stolthed, Odense´s hjerte

We´re shit and we know we are

Høghen tilbage til Ådalen NU!!!

•  03-02-2012, 09:49 563369 som svar til 563233

Mine ønsker til sommerens transfer vindue ser således ud:

Den forventede afgang:
     - Eric Djemba-Djemba

Afgang:
     - Andreas Johansen
     - Steffan Wessels

Tilgang:
     - 1 x venstre back
     - 2 x deciderede angribere
     - 1 x defensiv midtbane
     - 1 x midtbane
     - 1 x kreativ/offensiv midtbane

Andreas Johansen er simpelthen ikke god nok. Det samme er tilfældet med Steffan Wessels. 

Dertil ønsker jeg mig to og ikke en angriber, i det fidusen til Skoubo ikke er tilstede.

•  03-02-2012, 12:27 563394 som svar til 563369

Hvad hvis det ikke bliver helt så vildt? 

Logiske afgange - DD, Mendy, Wessels. DD simpelthen pga. løn/spil ikke passer sammen; Mendy får nok bedre bud, Wessels giver sig selv.

AMC er for mig at se en joker her. Det kan nemt ende med en forlængelse, fordi OB ønsker noget kontinuitet i truppen og rutine i forsvaret. 

Forlængelser: CS (oplagt) og Oliver (mere usikkert)

Altså: udover en målmand, som vi allerede har erstatning for truppen, så snakker vi måske kun om 2 markspillere ud. Så har 16 markspillere.

Hvis der skal være f.eks. 20 markspillere i truppen; så giver det altså 4 ind. Det kunne være:

1 VB (og så må Timmi være back-up)

1 CM

2 x angriber

Meningen i at forlænge med f.eks. AMC kunne jo så nemt være to ting: dels at holde noget kontinuitet; dels at nedbringe antallet af nye spillere, der skal ind. Hvis OB skal have 7-8 nye ind, som naturligvis alle sammen skal være top kvali; så bliver det meget, meget (for) dyrt. 

"For fannan dæ er kult, man"
    Kluden Krew - O'ense Internationals
  •  03-02-2012, 12:55 563396 som svar til 563394

Er som sådan enig i, at det ikke nødvendigvis bliver så vildt som mange måske tror. DD tror jeg er væk. Bestemt ikke utænkeligt, at AMC forlænges. Mendy kan nok også gå begge veje. Det samme med Oliver Larsen. Og så er der jo Timmi. Hvis han ikke beviser sit værd i løbet af foråret tror jeg han afhændes. AJ er også en mulighed. Så alt mellem 2 og 6 (7 med Wessels) afgange, kan jeg se. Mit gæt er 3-4 markspillere. DD, Mendy, Timmi og måske en mere.

Hvor mange vi så får ind afhænger nok også af om vi skal spille europæisk - og hvordan de forskellige spillere gør det i foråret. En venstre back, central (defensiv) midtbane og en angriber er helt sikre. Men hvis Falk bygger ekstra på og Skoubo har et godt forår er det ikke sikkert der kommer to angribere.

Rykkes der nogen op fra talent-/reservehold?

•  03-02-2012, 13:48 563410 som svar til 563233

ville faktisk blive glad hvis man forlænger med DD og Mendy... De to, tror jeg, giver en del gejst og en vis "jeg ved ikke hvad" factor til et hold med hang til vinterdepression og bæmund... Og begge er, når de er på toppen, i den absolutte top af superligaen.. og lad så få en VB og en angriber.. uha! og husk nu at forlænge med CS!! og vis AJ døren.. "get him over the side shipmate!.... with dignity if possible";) 

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

•  03-02-2012, 17:27 563435 som svar til 563394

nixcha:

Hvad hvis det ikke bliver helt så vildt? 

Logiske afgange - DD, Mendy, Wessels. DD simpelthen pga. løn/spil ikke passer sammen; Mendy får nok bedre bud, Wessels giver sig selv.

AMC er for mig at se en joker her. Det kan nemt ende med en forlængelse, fordi OB ønsker noget kontinuitet i truppen og rutine i forsvaret. 

Forlængelser: CS (oplagt) og Oliver (mere usikkert)

Altså: udover en målmand, som vi allerede har erstatning for truppen, så snakker vi måske kun om 2 markspillere ud. Så har 16 markspillere.

Hvis der skal være f.eks. 20 markspillere i truppen; så giver det altså 4 ind. Det kunne være:

1 VB (og så må Timmi være back-up)

1 CM

2 x angriber

Meningen i at forlænge med f.eks. AMC kunne jo så nemt være to ting: dels at holde noget kontinuitet; dels at nedbringe antallet af nye spillere, der skal ind. Hvis OB skal have 7-8 nye ind, som naturligvis alle sammen skal være top kvali; så bliver det meget, meget (for) dyrt. 

Af samme årsag til begge de fremhævede er vi en del der har påpeget at man har fosømt løbende at skifte ud i de sidste to vinduer... havde man skiftet f.eks. 2 mere ud i seneste vindue og to mere i sommers havde man ikke stået med samme udfordring og man havde fået ny gejst ind på holdet.

Når det så er sagt så håber jeg klart mere på forlængelse med DD og/eller Mendy end AMC. Dels har vi Tore og Høegh der begge skal spille for at videreudvikle sig og dels så har vi Kasper og evt. Oliver på vej. Derudover så er AMC begyndt at bakke på samme måde som CS har gjort det i nogen tid og det koster...

Kan godt være at det bliver dyrt men med salg af Utaka og CS, sparede lønkroner på de to og forventede lønbesparelser fra kontraktudløb og ikke mindst indtjeningen fra CL og EL .. så må der være penge til at hente den kvalitet PH åbenbart ikke kunne i dette vindue..

Prioriteter i foråret:
  •  05-02-2012, 19:45 563558 som svar til 563233

Heath Pearce - Han var en god spiller for FCN.

http://www.transfermarkt.de/de/heath-pearce/profil/spieler_37432.html 

www.stoltmenydmyg.dk

Daniel Høegh - fremtidens anfører i OB: http://tv2sport.dk/daniel-hoegh-vi-kan-ikke-grave-os-ned
  •  05-02-2012, 19:49 563559 som svar til 563558

NicolaiN:

Ja, det husker jeg ham egentlig også som.

27 år og 35 landskampe. Det er vel heller ikke helt skidt, selvom han er fra staterne.

En jyde med smag for fyn. :)

•  05-02-2012, 20:19 563563 som svar til 563559

Vi har haft muligheden før men han er åbenbart blevet smidt af holdet af to trænere i Rostock..

http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=103167,98945,79201,79059,78745,78646,78613

Prioriteter i foråret:
  •  06-02-2012, 04:28 563689 som svar til 563558

NicolaiN:

JA TAK!! Kom igang PH!

EDIT: Læste det så som at han var på free nu. Men ser ham da gerne i klubben til sommer alligevel.

Stolthed - Kærlighed - Loyalitet!

---------------------o---------------------

DUO - Sammen er vi stærkest.
Side 1 af 20 (298 indlæg)   1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »
Vis som RSS news feed i XML