OB Online's debatforum

Velkommen til OB Online's debatforum Log ind | Bliv medlem | Hjælp
i Søg

BT revser Helveg, Hansen og Nyrén...

Seneste indlæg 16-05-2010, 09:09 af DaStripes. 24 svar.
Side 1 af 2 (25 indlæg)   1 2 Næste >
Sorter indlæg: Forrige Næste
  •  15-05-2010, 10:17 397456

BT revser Helveg, Hansen og Nyrén...

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2009-2010/sas-ligaens-top-og-flop#part=8 

Den 'seriøse' formiddagsavis BT, har i denne uge lavet en rangering, baseret på deres fornemme karaktersystem over de forskellige superligaspilleres præstationer i den snart forgangende sæson. Vores bedste spiller set over hele sæsonen er Eric Djemba-Djemba (6,7), dernest Atle Roar Håland (6,2) og så Peter Utaka (5,9). Håland synes jeg nu ikke har været fantastisk, her burde Espen Ruud måske ligge, da han har været blandt de mindst dårlige. OB's ser deres bottom 3 således ud:

FLOP
    1. Thomas Helveg - 15 kampe - 4,1
    2. Henrik H. Hansen - 15 kampe - 4,5
    3. Njogu Demba-Nyrén - 20 kampe - 4,6

Selvfølgelig er det baseret over hele sæsonen, men kan på ingen måde se at Helveg er blandt de dårligste, tværtimod. Han har været stabil og en spiller der ikke har slået ud med armene. Henrik Hansen og Demba-Nyrén har været super dårlige, men hvor er AMC og Johan Absalonsen, HHA, Esben Hansen og Caca? Ingen af den var fantastiske i efteråret, og har alle været fornærmende ringe i foråret!!! Jeg vil mene at AMC har været leveret den dårligste indsats, efterfulgt af Demba-Nyrén og HHA.

Hvad mener i?

OB ER DANSK FODBOLDS EVIGE PRETENDER... Træd ud af middelmådigheden og tag jer sammen, og kæmp for den stribede trøje og traditionerne.
  •  15-05-2010, 10:27 397459 som svar til 397456

Re: BT revser Helveg, Hansen og Nyrén...

Fatter ikke den Bøv avis tror aldrig på den den er kun for u seriøs.Men smag og behag.
  •  15-05-2010, 10:41 397461 som svar til 397456

Når tilfældige journalister (læs: som ikke ser holdet hver uge) skal bedømme 22+ spillere, må der være "svipsere" imellem.

Jeg er meget enig i, at DD har været vores bedste mand set over hele sæsonen. Håland og Utaka er IMO også i den ende.

Jeg kan ikke se Helveg i bunden. Henrik Hansen har samlet set skuffet, men viste meget lovende takter i der sidste kampe.

I forhold Nyrén er der vist ikke så meget at diskutere... samlet set ringeste OB'er i sæsonen IMO.

mvh

The Doc

Elvis Duo
    Elvis Devils
  •  15-05-2010, 10:59 397463 som svar til 397456

Det er samme artikel der ikke mener at Mikkel Beckmann er i top 3 for Randers.... 
  •  15-05-2010, 11:19 397467 som svar til 397456

Hold dog op, det er da nogle dygtige mennesker set over vurderingerne af alle holdeneConfused
    Flot at latterliggøre et helt års pointtildeling i en artikel.
    Doktorbame: Det er vel et gennemsnit af deres pointsnit i hele sæsonen, hvor en journalist vel i det mindste har set kampene, han har givet point i?

http://www.youtube.com/watch?v=XDJieS6Nr3I&feature=realted must see
  •  15-05-2010, 11:45 397471 som svar til 397456

Den rangliste er nu ikke helt tosset. Er da helt enig i deres top 3. Men du kan dog ha' ret i, at bunden kunne møbleres lidt om og især Absalonsen og Esben Hansen kunne sagtens placeres blandt de tre nederste evt. i stedet for Helveg og Henrik Hansen.

Men symptomatisk efter dette forår (den nære fortid huskes bedst!) er der således mere trængsel i bunden end i toppen, hvor Dobbelt D, Utaka, Håland (evt. Ruud) må været dem, som bedst kan være deres indsats bekendt over hele sæsonen.

•  15-05-2010, 11:58 397475 som svar til 397456

Mener så at AMC burde ligge meget godt til på flop listen hvis man tager spilletid med i betragtning , og urørlig nr 1 hvis man tager antallet af mål han har kostet , enten via han opdækningsboycot eller klodsede frispark.

Og så mener jeg at Utaka er en klar nr 1 , og 2xD en lige så suveræn nr 2 , med Atle som nr 3.  ( på den gode liste )

Chris væk .
    Clausen væk.

Så mangler vi A.M.C , HHA og AJ.
    Få dem VÆK !!!
  •  15-05-2010, 12:02 397477 som svar til 397456

DaStripes:

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2009-2010/sas-ligaens-top-og-flop#part=8 

Den 'seriøse' formiddagsavis BT, har i denne uge lavet en rangering, baseret på deres fornemme karaktersystem over de forskellige superligaspilleres præstationer i den snart forgangende sæson. Vores bedste spiller set over hele sæsonen er Eric Djemba-Djemba (6,7), dernest Atle Roar Håland (6,2) og så Peter Utaka (5,9). Håland synes jeg nu ikke har været fantastisk, her burde Espen Ruud måske ligge, da han har været blandt de mindst dårlige. OB's ser deres bottom 3 således ud:

FLOP
    1. Thomas Helveg - 15 kampe - 4,1
    2. Henrik H. Hansen - 15 kampe - 4,5
    3. Njogu Demba-Nyrén - 20 kampe - 4,6

Selvfølgelig er det baseret over hele sæsonen, men kan på ingen måde se at Helveg er blandt de dårligste, tværtimod. Han har været stabil og en spiller der ikke har slået ud med armene. Henrik Hansen og Demba-Nyrén har været super dårlige, men hvor er AMC og Johan Absalonsen, HHA, Esben Hansen og Caca? Ingen af den var fantastiske i efteråret, og har alle været fornærmende ringe i foråret!!! Jeg vil mene at AMC har været leveret den dårligste indsats, efterfulgt af Demba-Nyrén og HHA.

Hvad mener i?

Det er jo et generelt problem at der ikke forventes research, grundighed eller indsigt af danske sportsjournalister. Vi elsker alle at skælde ud på dværgen Werge og hans lakajer, men det sørgelige er jo desværre at de stadig er nogle af de bedst indformerede journalister i den danske presse - og her tænker jeg ikke 'informerede' i form af insideviden men 'informerede' i form af simpel research.

Det er nærmest hverdag at man krummer tæer når man høre diverse sportsjournalister spille smarte, de behøver ikke alle være eksperter ud i hver enkel trups 17 - 18 mand, men jeg som alm. OB-fan kan læse/høre at diverse "journalister" ikke aner hvad de snakker om, når de taler om fx FC Nordsjællands opstilling - så er det ikke fordi jeg er en fanatisk fodboldfan, men fordi journalisterne ikke gør deres arbejde godt nok.

Et af de grelle eksempler jeg lige kan komme i tanke om:

Sidste kamp mod Randers (Jeg kunne desværre ikke nå på stadion, og så den på dr2)

Caca bliver skiftet ind i stedet for Helveg lige omkring pausen (Ruud spillede kant, for dem som ikke kan huske det), hvortil kommentatoren siger "Og her kommer så en rigtig offensiv satsning af OB, ud går Helveg og ind på backen kommer Caca" - medkommentator, Jan Kalborg, siger noget i retning af "Jeg tror ikke Caca skal spille back" hvortil kommentatoren svarer "Nej naturligvis, Henrik Hansen går ned og spiller højre back, så Caca kan få lov til at spille på midten" 

3 - 4 min. senere siger kommentatoren så endelig: "Det er så Espen Ruud der går ned på højre back, og Henrik Hansen ud på højrekanten" 

På intet tidspukt går det op for de to betalte journalister, at det der rent faktisk sker er at Caca bliver skiftet ind i stedet for Helveg, og bytter plads med Ruud, således at Caca spiller højrekant og Ruud spiller back. En udskiftning som på ingen måde kan overraske hvis man har set mere end highlights med OB i løbet af det sidste år.

Henrik Hansen på højre back.. Wtf?!?

Og det er selvfølgelig bare ét eksempel - der bliver sagt rigtig meget lort i sådan en kamp, og ham der havde OB - Randers på Dr2, havde tydeligvis ingen forstand på OB, fuck han lukkede meget lort ud som ingen mening gav.

"Engang i sidste sæson var jeg ydmyg i 14 dage, men ingen lagde mærke til det" - Carew

"Hvad Carew kan gøre med en bold, kan Zlatan gøre med en appelsin" - Zlatan

Bendtner er en billig kopivare.
  •  15-05-2010, 12:32 397485 som svar til 397467

Min pointe var, at de - lad os sige 10-12 - journalister, som dækker kampene ikke er de samme, og dermed vil der være forskellige briller.

Naturligvis vil Fyens Stiftstidendes udsendte være farvet af den lokale stribe på trøjerne, men de kender dog trods alt spillerne og deres præstationer. Jeg ser derfor deres vurdering (og gennemsnitskarakterer) for noget mere seriøse end BT's.

mvh

The Doc

Elvis Duo
    Elvis Devils
  •  15-05-2010, 13:12 397500 som svar til 397456

BT. Yeah right....
    En jyde med smag for fyn. :)

•  15-05-2010, 13:24 397504 som svar til 397456

Med sæson mener de vel både efterår og forår og så er det klart at Absa f.eks. ikke skal ligge i bunden, hans bedste sæson i OB-trøjden var i efteråret, det må tælle op i det samlede regnskab. Håland har også gjort det godt, Espen Ruud har fortjent en plads i toppen, men ellers er det vel ikke som sådan ramt ved siden af. AMC kunne måske overtage Helvegs plads, men han spillede jo godt i efteråret.
  •  15-05-2010, 13:51 397508 som svar til 397456

Brøndby times er jo en ligegyldig avis. Helveg har gjort det okay
  •  15-05-2010, 14:01 397511 som svar til 397456

De ved ikke hvad de snakker om.. Kan slet ikke se hvad Helveg laver dernede, specielt når spillere som Nyren og HHA ligger foran..

Surprise 

Med venlig hilsen
    Nexman

•  15-05-2010, 14:26 397517 som svar til 397511

Så vil jeg også være med, meeeeen med min egen rangliste, set over hele sæsonen dvs fra juli måned...

1. Utaka

2. DD

3. Roy

4. Håland

5. Troest

6. Ruud

7. Gislason

8. Helveg

9. Chris

10. HHH

11. AMC

12. Caca

13. Absa

14.Nyren

15. HHA

16 Alexander

17 Esben

Jeg vil ikke rangere Feldballe, han har slet ikke spillet nok

Mangler jeg ellers nogen....??

Jeg GLÆDER mig til at HHA og AJ ikke længere er en del af truppen, så der kan blive mulighed for seværdig bold igen. Desværre varer det helt til udløbet af HHAs kontrakt i 2013. Held og lykke PH
  •  15-05-2010, 14:46 397521 som svar til 397517

egentlig meget  godt ramt, her er mit bud:

1. DD

2. Utaka

3. Roy

4. Troest

5. Håland

6. Ruud

7. Gislason

8. Helveg

9. Chris

10. HHH

11. AMC

12. HHA

13. Caca

14.Absa

15. Nyren

16 Alexander

34 Esben

Gokke er fjernet fra det sportslige. Gøg er fritstillet - slut med pauseklovne.
    TC - han får mig til at tænke på en blanding af Komiske Ali og Helle Thorning.
Side 1 af 2 (25 indlæg)   1 2 Næste >
Vis som RSS news feed i XML