|
|
Den samlede Eric Djemba-Djemba tråd.
-
15-12-2009, 15:40 |
-
Plum
-
-
-
Medlem siden 29-09-2006
-
Frederiksberg
-
Indlæg 17.667
-
-
|
Den samlede Eric Djemba-Djemba tråd.
For at samle alle tanker, nyheder og opfattelser syntes jeg det kunne være fint at man lagde alle links og debatter i en tråd pr. spiller. På den måde vil man kunne samle et overblik over den enkelte spiller og se hvad der sker for denne over længere tid.
Det vil dog kræve at man kan holde fokus på den enkelte spiller og ikke debatere andre spillere osv.
Til at starte med ser det ud som om han bliver frem til sommer .. :
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/agent-ingen-chance-djemba-salg
"Som jeg ser det, er januar ikke en mulighed, fordi Odense vil vinde mesterskabet, så der er ingen chancer for et salg"
Kan jo bare håbe at det gælder for alle start11 spillerne ..
Personligt vil jeg være meget tilfreds hvis han bliver .. måske CL så kan lokke ham til at blive lidt længere endnu ;-)
Prioriteter i foråret: 1: Sikring af overlevelse. 2: Unge i start11 -> transferfrie og 30+ på bænken. 3: Slutte over BIF (igen)
|
|
-
15-12-2009, 16:02 |
-
MarkOB
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
5000
-
Indlæg 1.566
-
-
|
Re: Den samlede Eric Djemba-Djemba tråd.
Djemba-Djemba har ikke 100% levet op til de forventninger jeg havde til ham, da han blev præsenteret. Til gengæld var de også nærmest urealistisk høje. Men det må man tage med, når man hører til den klasse, han hører hjemme i. Jeg synes - endnu ikke - det er lykkedes ham, at forbedre sig på sine svage punkter. Det vil sige:
- Brokkeri til dommeren.
- Til tider hjernedøde tacklinger, hvor han kommer alt for sent, med en advarsel som naturligvis konsekvens.
- Skæbnesvangre boldtab på midtbanen i det opbyggende spil (som er hans primære opgave), der utroligt nok ikke er ført til så mange mål imod, som man kunne frygte.
Han har desværre kostet os rigtig dyrt i et par ekstremt vigtige FCK-kampe. Først nederlaget i Parken sidste forår (kampen hvor Arek bliver anholdt). Han taber bolden i en nærkamp i stedet for at slippe den tidligt. Og så senest kampen forrige søndag. En sløset tværaflevering bliver opsnappet på midten, og 10 sekunder senere ligger den nede i kassen. Det er afgørende fejl i afgørende kamp.
Det handler ikke om at være med, men om at vinde!
|
|
-
15-12-2009, 17:01 |
-
claudes1
-
-
-
Medlem siden 18-03-2007
-
Valby
-
Indlæg 1.388
-
-
|
MarkOB:
Djemba-Djemba har ikke 100% levet op til de forventninger jeg havde til ham, da han blev præsenteret. Til gengæld var de også nærmest urealistisk høje. Men det må man tage med, når man hører til den klasse, han hører hjemme i. Jeg synes - endnu ikke - det er lykkedes ham, at forbedre sig på sine svage punkter. Det vil sige:
- Brokkeri til dommeren.
- Til tider hjernedøde tacklinger, hvor han kommer alt for sent, med en advarsel som naturligvis konsekvens.
- Skæbnesvangre boldtab på midtbanen i det opbyggende spil (som er hans primære opgave), der utroligt nok ikke er ført til så mange mål imod, som man kunne frygte.
Han har desværre kostet os rigtig dyrt i et par ekstremt vigtige FCK-kampe. Først nederlaget i Parken sidste forår (kampen hvor Arek bliver anholdt). Han taber bolden i en nærkamp i stedet for at slippe den tidligt. Og så senest kampen forrige søndag. En sløset tværaflevering bliver opsnappet på midten, og 10 sekunder senere ligger den nede i kassen. Det er afgørende fejl i afgørende kamp.
Enig!
De bedste hilsner Claudes Medlem af SASID - Sammenslutningen af Stinkebjørn-ignorerende debatører
|
|
-
15-12-2009, 17:45 |
-
claue*
-
-
-
Medlem siden 26-04-2007
-
-
Indlæg 2.053
-
-
|
MarkOB:
- Brokkeri til dommeren.
Helt enig..
TOK,
|
|
-
15-12-2009, 18:11 |
-
nixcha
-
-
-
Medlem siden 07-07-2009
-
-
Indlæg 3.815
-
-
|
Synes der ligger en fin selv-indsigt, når man siger: "de nærmest urealistisk høje forventninger". Der var jo en grund til, at DD kom til Fyn. Dels har han måske været overvurderet (af Fergusson især), dels har han været igennem et skadeshelvede, der aldrig rigtigt tillod ham et comeback, mens han spillede PL.
Og hvad så? Det er sgu da genialt, at OB kan mønstre en virkeligt dygtig defensiv midt - og så fik vi ham næsten gratis! Jeg kan også tage mig til hovedet over hans udfald, men det er stadig en klasse-spiller. Gad vide hvad folk ville skrive, hvis Brinken solgte ham nu for 10 mill? Åbenbart er han jo ikke mere værd?
"For fannan dæ er kult, man" Kluden Krew - O'ense Internationals
|
|
-
15-12-2009, 18:26 |
-
Gorm
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
5000
-
Indlæg 15.907
-
-
|
MarkOB:
- Brokkeri til dommeren.
Enig i mange af tingene - Når det så er sagt, så mener jeg stadig han er ligaens klart bedste midtanespiller og kæmpe vigtig for OB. Uden ham, ville være offensiv være noget sløv(ere).
Han er usandsynligt vigtig for vores opspil og ekstremt dygtig til at fordele spillet.
Han har lavet graverende fejl, ja. Men han har skaffet os langt flere point end han har kostet.
TOK! DUO - Sammen er vi stærkest You say Take That, I say Metallica You say Miley Cyrus, I say Slipknot You say Backstreet boys, I say Volbeat You say Justin Bieber, I say fuck you.
|
|
-
15-12-2009, 20:40 |
-
uli
-
-
-
Medlem siden 02-07-2008
-
Odense S
-
Indlæg 25
-
-
|
Bortset fra brokkeri til dommeren er jeg helt uenig i dine postulater. I forhold til mange andre defensive midtbane spiller synes jeg Djemba-Djemba laver utrolig få grove frispark, Jeg nævner blot Brian Steen men kunne nævne mange andre. Angående skæbnesvangre boldtab synes jeg ikke, i forhold til, at han både fungere som oprydder og opbygger at han taber mange bolde, faren er så at når han taber bolden har han ofte 7 OB spiller foran sig men det er en OK risiko at tage og bortset fra den sidste FCK kamp har det, såvidt jeg husker, ikke kostet noget. Djemba-Djemba er i mine øjne en spiller på et niveau over andre superliga spiller, fysisk stærk, teknisk god og i forhold til mange afrikanske spillere rimelig taktisk god. Jeg takker gud, hver aften inden jeg går i seng , for at KB fandt ham til os
Min datters Yorkshire terrie hedder Djemba...
|
|
-
15-12-2009, 20:51 |
-
macrel
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
O'ense
-
Indlæg 2.879
-
-
|
uli:
Djemba-Djemba er i mine øjne en spiller på et niveau over andre superliga spiller, fysisk stærk, teknisk god og i forhold til mange afrikanske spillere rimelig taktisk god. Jeg takker gud, hver aften inden jeg går i seng , for at KB fandt ham til os
Helt enig.
 This is Denmark!!
|
|
-
-
22-12-2009, 19:34 |
-
Gorm
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
5000
-
Indlæg 15.907
-
-
|
Plum:
Jeg kunne godt frygte at det øger hans lyst til at finde en større klub i en bedre liga, hvor han vil få mere anerkendelse af landstræneren.
TOK! DUO - Sammen er vi stærkest You say Take That, I say Metallica You say Miley Cyrus, I say Slipknot You say Backstreet boys, I say Volbeat You say Justin Bieber, I say fuck you.
|
|
-
22-12-2009, 19:36 |
-
altidob
-
-
-
Medlem siden 27-11-2008
-
-
Indlæg 2.200
-
-
|
MarkOB:
- Brokkeri til dommeren.
Helt enig. Derfor er han dog stadig en fantastisk spiller at ave - og tror han ville blive endnu bedre hvis han kom til at ligge som offensiv i stedet for defensiv midt.
|
|
-
22-12-2009, 19:59 |
-
Plum
-
-
-
Medlem siden 29-09-2006
-
Frederiksberg
-
Indlæg 17.667
-
-
|
Gorm: Plum:
Jeg kunne godt frygte at det øger hans lyst til at finde en større klub i en bedre liga, hvor han vil få mere anerkendelse af landstræneren.
Det vil i så fald kræve at han hæver niveauet i foråret...... efter min mening har han ikke spillet lige så godt i efteråret som han gjorde i foråret 09 så han er formentlig ikke så eftertragtet af de større klubber som rygtet var i sommers... personligt tror jeg at selvtilliden og motivationen måske har fået et lille knæk efter at han ikke kom videre i sommers som han jo ellers regnede med idet han offentligt sagde farvel efter sidste kamp i sidste sæson.
Sidste kamp i efteråret sluttede han heller ikke særligt smart hvis landstræner og klubber sad og så på ... men det var måske derfor han var lidt overivrig..
Nu er han så også af landsholdet... der skal kæmpes hvis han skal på landsholdet til VM og det kan forhåbentlig kun komme OB til gode...
Prioriteter i foråret: 1: Sikring af overlevelse. 2: Unge i start11 -> transferfrie og 30+ på bænken. 3: Slutte over BIF (igen)
|
|
-
22-12-2009, 20:26 |
-
NicolaiN
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
Kbh. V
-
Indlæg 7.283
-
-
|
DD er blevet vraget af spillere, som han ikke er bedre end. Selvom han skulle skifte til Italien, Tyskland eller England, vil hans chancer stadig være meget små, for at komme med på landsholdet...
www.stoltmenydmyg.dk Daniel Høegh - fremtidens anfører i OB: http://tv2sport.dk/daniel-hoegh-vi-kan-ikke-grave-os-ned
|
|
-
22-12-2009, 20:47 |
-
Stinkebjørn
-
-
-
Medlem siden 24-11-2006
-
-
Indlæg 3.608
-
-
|
Kun godt at han ikke kommer med til ANC. Han kunne risikere, at blive skadet.
"jeg er bekendt med at jeg ikke lader idioti gå ubemærket hen, så jeg HAR skam kigget indad. Dog er det min klare overbevisning at min "succesrate" er noget større end fx Stinkes." - Leander 17/1-2011
|
|
-
22-12-2009, 20:53 |
-
Gorm
-
-
-
Medlem siden 13-11-2006
-
5000
-
Indlæg 15.907
-
-
|
Stinkebjørn:Kun godt at han ikke kommer med til ANC. Han kunne risikere, at blive skadet.
Så må vi håbe han ikke møder op til træning - Der kan man også blive skadet ;-)
|
|
Side 1 af 47 (695 indlæg)
1 ...
|
|
|