24.08.2022 07:25
Salget af Lars Høghs legendetrøje og den efterfølgende trøjeauktion resulterer nu i mere end 400.000 kr. til forskning og bekæmpelse af kræft i bugspytkirtlen.
Takket være Lars Høghs legendetrøje er der netop sendt 402.553,75 kr. til kræftforskning.
Legendetrøjen blev i februar lanceret af OB til ære for klubikonet Lars Høgh. Trøjen gik i salg i uge 8 i OB’s online fanshop på unisport.dk samt på kampdagen søndag 27. februar i OB’s fysiske fanshop på Nature Energy Park. Dagen efter kampen blev truppens kampbårne trøjer sat på onlineauktion hos odendo.dk, hvilket altså samlet set indbragte mere end 400.000 kr. til det gode formål.
Pengene er netop blevet overrakt til repræsentanter fra NU Festival. Festivalen blev i 2021 stiftet til fordel for kræftforskning af Lars Høgh, Michael Falch og Hans Thomsen.
- Vi vil gerne takke Odense Boldklub og klubbens fans for den fantastiske donation, som de har givet til kræftforskning. Vi skylder en stor tak til alle dem, der har købt trøjen og på anden vis støttet projektet, siger Tine Høgh på vegne af NU Festival.
Hos OB er man også glade for, at det lykkes at samle så mange penge ind til kræftforskning.
- Vi er rigtig glade for at kunne donere 402.553,75 kr. til at forske i- og bekæmpe kræft, og vi er meget taknemmelige for den opbakning, som OB’s og Lars Høghs fans har givet, siger OB’s kommercielle chef, Jack Jørgensen.
Efter aftale skulle trøjerne kun sælges i en begrænset periode, og derfor bliver de resterende trøjer også givet til et godt formål. Således er de overskydende legendetrøjer doneret til den danske organisation Fant – hvis formål er at skabe social og økonomisk udvikling i de fattigste afrikanske lande igennem fodbold (www.fant.dk)
På billedet ses Enrico Augustinus og Jack Jørgensen fra Odense Sport & Event og OB, mens Tine Høgh, Poul Høgh, Hans Thomsen og Martin Frederiksen fra NU Festival