Ny direktør skal styrke sammenhængskraften i OB

28.03.2025 10:16

Den kommercielle del af fodboldklubben OB har leveret flotte resultater igennem de seneste år. Udviklingskurven er kun gået en vej, men der er et endnu større potentiale, som skal nås ved at styrke sammenhængskraften, og derfor opretter klubben nu en stilling som kommerciel direktør. Det bliver OB’s nuværende kommercielle chef, Jack Jørgensen, der får udvidet sit ansvarsområde.

Den kommercielle forretning i fodboldklubben OB har gennem flere år leveret en stærk udvikling og flotte resultater. Brandet er styrket, antallet af tilskuere til OB’s kampe er vokset, sponsorerne er meget loyale, og de stribede trøjer bliver både hyldet for deres design og revet ned af hylderne. 

En positiv udvikling, der vidner om kompetent arbejde, men i OB ser man et endnu større potentiale, og derfor udnævnes Jack Jørgensen som kommerciel direktør i klubben. Den nye direktør har de sidste otte år været kommerciel chef i klubben, men nu bliver han sat i spidsen for et samlet team i OB.

- Der er allerede i dag et stærkt samarbejde mellem den kommercielle afdeling og salgsafdelingen, men vi tror på, at vi med en kommerciel direktør og denne nye organisationsstruktur står endnu bedre rustet til fremtiden. Samtidigt samler vi nu det kommercielle ansvar for både herre- og kvindehold ét sted, hvilket gerne skulle styrke sammenhængskraften på tværs af klubben yderligere, siger Enrico Augustinus, adm. direktør, Odense Sport & Event, og kalder Jack Jørgensen det oplagte valg:

- Valget af Jack Jørgensen er helt oplagt. Sammen med sit team har han med en strategisk og målrettet tilgang leveret fantastiske resultater og har haft en ledende rolle i klubben gennem flere år. Udnævnelsen viser, at transitionen slår igennem på alle niveauer, og det er helt i tråd med vores strategi.

Jack Jørgensen blev ansat som kommerciel chef og har bortset fra en toårig afstikker til Riwal Cycling Team været en del af OB siden 2001. Nu glæder han sig til at tage det, han selv kalder ’det naturlige næste skridt’.

- Jeg er selvfølgelig utrolig glad og stolt, men også ydmyg over udnævnelsen som kommerciel direktør. OB er min hjerteklub, og jeg arbejder hver eneste dag for at gøre OB bedre. Jeg brænder for at udvikle vores brand og gøre det attraktivt for andre at være en del af, og det er også det, jeg går på arbejde for i morgen. Den øgede sammenhængskraft skal styrke os i målet om at blive endnu flere og mere loyale striber, siger Jack Jørgensen.

OB er fortsat den sjette mest sete sportsvirksomhed i Danmark, selv om de i denne sæson spiller i landets næstbedste fodboldrække.