05.07.2023 08:14
Siden 2018 har Nature Energy Park været navnet på fynboernes foretrukne hjemmebane, og det vil det også være i de kommende fem år, da vi er blevet enige om at forlænge samarbejdet med Nature Energy frem til 2028.
Nature Energy har siden 2018 lagt navn til fynboernes foretrukne sociale samlingspunkt, hvor folk i alle aldre samles i fællesskab på stadion, og det vil de også gøre frem til 2028, da vi er blevet enige om at forlænge samarbejdet med Danmarks største producent af biogas.
- Vi er meget tilfredse med, at vi er nået til enighed med Nature Energy om en forlængelse af vores stadionpartnerskab, så vores hjemmebane her i Odense, også hedder Nature Energy Park i de næste fem år, siger Jack Jørgensen, der er kommerciel chef i OB.
- Jeg ser forlængelsen af aftalen som et stort skulderklap til den indsats, vi sammen med vores fans har leveret for at skabe den udvikling vi har oplevet på stadion gennem de seneste sæsoner, hvor både tilskuertallet og ikke mindst stemningen til vores kampe har nået et nyt niveau, siger Jack Jørgensen.
Aftalen giver fortsat midler til stemningspuljen
Mens mange odenseanere gennem de seneste par år har skullet vænne sig til at sortere madaffald, har det siden sommeren 2018 været dagligdag for gæsterne på Nature Energy Park. Her er madresterne blevet indsamlet og omdannes til biogas, hvorefter værdien tilbagebetales til fansene.
- Den nye aftale giver stadigvæk afkast tilbage til vores fans i form af midler til stemningsskabende aktiviteter, der kan bruges i forbindelse med vores hjemmekampe. Derudover vil vi sammen med Nature Energy også arbejde målrettet på at skabe en grønnere og mere bæredygtig stadionoplevelse her i Odense, siger Jack Jørgensen.
Nature Energy har med stadionsponsoratet ønsket at sætte en samfundsdagsorden omkring bæredygtighed og det at sortere madaffald, så det kan bruges til at lave grøn energi, og når man spørger Nature Energy, så vækker det også stor glæde at samarbejdet nu forlænges:
- Vi vil gerne forlænge, fordi vi har været godt tilfredse med at være stadionpartner med OB i de seneste fem år, og vi vil også stadig gerne vise vores commitment til lokalområdet ved at have sådan et sponsorat. Derudover så synes vi, at det har været fint, at vi har haft et sponsorat, der var i øjenhøjde, hvor vi sørger for, at vi tager madaffaldet og tager det med ud i vores biogasanlæg, så vi kan genbruge det, og den værdi vi får ud af det, kan vi give tilbage til OB’s fans, siger Ole Hvelplund, der er CEO hos Nature Energy.
Den fynske tilskueropbakning har hjulpet til forlængelsen
Tilskuertallet og den fynske opbakning på Nature Energy Park er det højeste i 14 år, og derfor virkede det også oplagt at forlænge samarbejdet, så vi i fællesskab kan sprede budskabet om vores sociale og bæredygtige ansvar for klimaet og kloden.
- Vi kan se den større interesse, der er for fodbold, og det at gå på stadion er mere noget man går til, end man gjorde tidligere, og det er både godt for OB og for os som sponsor, at der er flere, der ser vores navn, siger Ole Hvelplund.
Nature Energy har siden sommeren 2018 var stadionsponsor, og med forlængelsen vil samarbejdet nu også fortsætte frem til sommeren 2028.