_MG_9951

19.07.2023 13:17

Kommerciel chef Jack Jørgensen kan glæde sig over, at der i den forgangne sæson blev sat flere rekorder udenfor græsset, mens han med store forventninger ser frem mod den kommende sæson, der sparkes i gang på søndag kl. 16.00.

I den seneste sæson var der i gennemsnit 9.803 striber på lægterne på Nature Energy Park – det højeste tilskuersnit i 14 år - og det er noget, der glæder Jack Jørgensen:  

- Opbakningen til klubben har nok aldrig været større end nu, og vi er stolte over, at vi kan ligge nummer fire målt på tilskuertal i 3F Superligaen. Vi bevæger os lige på den magiske grænse omkring 10.000 tilskuere i snit på hjemmebane, og det er en bekræftelse af, at den strategi, vi arbejder efter, virker, siger Jack Jørgensen.  

- OB er i dag noget, vi har og gør sammen, hvor det handler om meget end tre point. Vi har skabt en identitet igennem et stort stribet fællesskab med plads til alle, hvor hver en stribe er unik, og hvor hver en stribe tæller. 

Fællesskabet vokser 
Det store stribede fællesskab opleves i mange situationer, og selvom der har været pause i 3F Superligaen, så har støtten også været massiv hen over sommerpausen. 

- Vi samlede over 2.000 striber til vores træningskamp mod Viborg FF på en af årets varmeste dage. For fire år siden var vi 5.000 i snit til vores hjemmekampe. Nu er vi 10.000. For fire år siden solgte vi 1.000 sæsonkort. Nu runder vi snart 5.000.  

- En så voldsom vækst på så kort tid giver også vokseværk. Det kræver tilvænning og tilpasning, når vi fordobler tilskuertallet. De mange fans på stadion har øget presset gevaldigt på stadion, og det gælder både vores barer, boder og toiletforhold, som I forvejen syntes tæt på håbløst. Men vi har det stadion, vi har, og vi gør hele tiden, hvad vi kan for at gøre tingene bedre og optimere forholdene for publikum i bestræbelserne på at kunne tilbyde den bedst mulige stadionoplevelse.  

Derfor har vi også sammen med Albani investeret i infrastrukturen på stadion, så der fra september vil være installeret tank-øl på alle tribuner, hvilket gerne skulle give en bedre gæsteoplevelse med hurtigere afvikling af køerne på Nature Energy Park  

- Jeg sætter stor pris på, at man i bybilledet ofte ser stribede trøjer  
Det positive indtryk er dog ikke kun noget, der gælder tilskuertallene, da fællesskabet også vokser udenfor stadion.   

- Man kan virkelig mærke, at OB og Odense er en by og en klub hånd i hånd med hinanden. Og det er dejligt at se flere og flere stribede trøjer i bybilledet, hvilket giver god mening, da vi i dag sælger 12.000 OB-trøjer per sæson mod knap 2.000 i 17/18-sæsonen.   

- Vores fans har generelt altid OB med sig rundt i byen, og det hjælper vores fan-app også til, da 22.000 striber nu har app’en med sig i lommen. Her gør OB Media et glimrende stykke arbejde for at sikre spændende indhold, og det gør de faktisk så godt, at vi – udover at være i top4 målt på engagement på alle kanaler – faktisk er nummer ét på Instagram, hvis man blot ser på antallet af interaktioner i forhold til antallet af følgere.  

På søndag samles vi igen, og som det ser ud lige nu, så bliver vi mellem 8.000-10.000 stribede fans til sæsonpremieren mod Randers FC på søndag kl. 16.00. Hvis du også vil med til sæsonpremieren, sikrer du dig din billet her.