MåJegFåDinTrøje-kampagne afsluttet med manér
29.10.2024 09:58
MåJegFåDinTrøje indsamlingen blev afsluttet på fineste vis i lørdags, hvor 45 Øens Hold-klubber kom på Nature Energy Park og gav trøjer videre til førsteholdsspillerne langs banen efter kampen.
I lørdags afsluttede vi indsamlingen til MåJegFåDinTrøje-kampagnen til stribernes kamp mod Esbjerg fB, hvor førsteholdet efter kampen indsamlede trøjer fra fremmødte fans langs banen på Nature Energy Park.
Her var alle Øens Hold-klubber inviteret gratis på stadion af Energi Fyn for at bakke op om kampagnen og få muligheden for at give trøjer videre til børnefamilier i Red Barnets lokalforeninger på Fyn. 45 friske fynske klubber var mødt talstærkt op med spillere og trænere til en udsolgt Sparekassen Danmark Familietribune, og sikke en finale på kampagnen, da trøjerne blev givet videre langs banderne.
- Det har været både smukt og rørende at se hvor mange, der har støttet op om kampagnen, både i lørdags på stadion og undervejs i hele indsamlingsperioden. Det understreger den store opbakning og det stærke fællesskab, hvor vi står sammen på Fyn med topdedikerede fans og sponsorer. Nu glæder vi os til at give trøjerne videre til børnefamilierne, siger kommerciel chef i OB, Jack Jørgensen.
Med pakkepost helt fra Nordjylland
I trøje-kampagnen har vi undervejs indsamlet flere hundrede trøjer, og kampagnen tog også en uventet drejning, da vi i sidste uge fik tilsendt en fodboldtrøje med pakkepost fra en OB-fan helt fra Nordjylland. Michael Ørris Norup Olesen, der har været OB fan siden han var ti år, havde nemlig set kampagnen på vores Facebookprofil og var blevet så rørt, at han var gået i gemmerne blandt hans OB-trøjer og fundet en, der kunne give glæde og nyt liv hos et barn på Fyn.
- Jeg har altid selv levet efter tanken om at hjælpe andre, og til det synes jeg virkelig, at kampagnen passer så smukt til OB. For OB står for at hjælpe og støtte hinanden i fællesskab. OB kendetegnes for, at vi i fællesskab når vores mål. Derfor er det en smuk kampagne, hvor man vil have alle med i fællesskabet, fortæller Michael.
Nu skal trøjerne screenes for kvalitet, vaskes af Textilia A/S, og derefter får børnefamilier mulighed for at tilvælge deres helt egen trøje, når de er inviteret på stadion den 1. december.
Her åbner vi nemlig Faxe Kondi Familiezonen en time før alle andre til et arrangement kun for dem, hvor de kan møde Katten Victor, førsteholdsspillere, vælge en fodboldtrøje, deltage i sjove familieaktiviteter og derefter opleve tribunefællesskabet sammen med resten af striberne i kampen mod B.93.